افسر که ایستاده بود با عنوان جورج فلوید درگذشت آسیایی آمریکایی است. ما نیاز به بحث در مورد آن.

تصویر در حال حاضر اخراج همونگ آمریکایی افسر پلیس Tou Thao ایستاده با پشت خود را تبدیل به جورج فلوید درگذشت دوشنبه گذشته در مینیاپولیس پلیس بازداشت شده مشتعل بحث در اطراف چگونه به رویکرد موضوع ضد سیاهی در جامعه آمریکا.

Thao توصیف شده توسط فعالان به عنوان یک نماد آمریکایی آسیایی همدستی در ضد سیاهی پس از مرگ فلوید یک مرد سیاه پوست که التماس برای زندگی خود را در حالی که آن افسر درک چوین کنده زانو خود را به گردن او.

مینیاپولیس افسر پلیس Tou Thao. (Darnella Frazier / از طریق Facebook)

مینیاپولیس پلیس شناسایی افسران سابق توماس خط و J. Alexander Kueng — در علاوه بر این به Thao که سابقه دخالت در استفاده-از-نیروی حوادث— به عنوان همچنین درگیر بودن در Floyd را بازداشت.

چند تن از کارشناسان با بیان این که این یک لحظه ای سرنوشت ساز برای آسیایی آمریکایی ها برای مقابله با این موضوع در یک تولیدی راه ابتدا با باز کردن تعصبات در جوامع خود را با اولین مواجهه با بافت تاریخی پشت ضد سیاهی. Kabzuag Vaj بنیانگذار آزادی, Inc., یک سازمان غیر انتفاعی است که با هدف پایان دادن به خشونت ها نسبت به اقلیت ها و زنان و تجاوز, جامعه, تاکید, اهمیت تصدیق کرد که در حالی که آمریکایی های آسیایی تبار مقابله با انواع ظلم و ستم آن را غیر قابل مقایسه است به آنچه در جامعه سیاه و سفید در برابر.

“مردم ندارد و یک پایه از درک درستی از آنچه ضد سیاهی حتی این است که” Vaj که همونگ آمریکا گفت. “بله ما [آمریکایی های آسیایی تبار] درد و ما رنج می برند و از ظلم و ستم و تبعیض و نژاد پرستی. سیاه مردم در یک قایق. در بالا از آن, خود را در مبارزه با پلیس حداقل در این کشور دارای سابقه ای طولانی از 400 سال از کنترل و اشغال. من فکر می کنم که واقعا برای ما مهم است به اذعان به آن است.”

تنش بین سیاه و جوامع به مدت طولانی وجود داشته است. این روابط تیره بنیادی در بخش از مجموعه در مخالفت با یک دیگر در طول تاریخ آمریکا Vaj گفت. یکی از واضحترین نمونه هایی است که در لس آنجلس شورش است که به دنبال تبرئه چهار افسر پلیس سفید برای استفاده از نیروی بیش از حد در ضبط و شتم رادنی کینگ سیاه کارگر ساختمانی. کسب و کار پایدار تقریبا 1 میلیارد دلار خسارت تقریبا نیم شدن کره متعلق به. بخش بین مهاجر کره ای صاحبان کسب و کار و سیاه و سفید خود را به مشتریان گسترده تر شد.

این سازمان که می آید از یک خانواده پناهنده خودش گفت که او می تواند نگاه به به تازگی به عنوان خود مردم سفر در ایالات متحده آمریکا به عنوان شواهد. زمانی که امریکا اسکان جنوب شرق آسیا پناهندگان پس از جنگ ویتنام بسیاری قرار داده شد در ضعیف بودجه مناطق شهری با زیرساخت های کمی مانند ساحل طولانی و استاکتون کالیفرنیا یا برانکس, نیویورک, که در آن سیاه و سفید و قهوه ای جوامع در حال حاضر وجود داشته است.

“هنگامی که شما در حال قرار دادن به این وضعیت و شما زندگی می کنند در میان دیگر فقیر و سیاه و قهوه ای مردمی با منابع بسیار کمی وجود دارد که قطعه ای از سویه بین جوامع است که باید برای مبارزه با همان منابع” Vaj گفت. “وجود ندارد به اندازه کافی برای همه شما.”

علاوه بر اسکان مجدد تلاش ها را شامل نمی شود کافی معرفی بین پناهندگان و جوامع آنها در حال حاضر ساکنان Vaj گفت. اطلاعات است که تغذیه به مهاجران جدید اغلب نمی انسانیت جوامع رنگ او اضافه شده است.

“همه چیز شما آموخته ام آموخته اید از طریق لنز سفید برتری. و این چیزی است که این کشور ساخته شده است در” Vaj توضیح داد. حتی در حال حاضر این سازمان گفت: او را دریافت نظرات توهین آمیز و انتقاد از برخی از اعضای جامعه خود را به صورت ایستاده با جامعه سیاه و سفید.

الن وو, یک مورخ و نویسنده “رنگ موفقیت: آمریکایی های آسیایی تبار و ریشه های مدل اقلیت” همپوشانی بسیاری از Vaj افکار. او اشاره کرد سفید برتری به لحاظ تاریخی تغذیه در بهره برداری و تخریب و سیاه جامعه است.

به آمریکایی ها شروع به وارد در ایالات متحده, سفید برتری هدفمند این گروه به عنوان به خوبی. تصویب قانون نژادپرستانه مانند قانون خروج چینی ها و سوخت حرکات مانند ضد ژاپنی جنبش از اوایل 1900s.

اما وو توضیح داد که با گذشت زمان بر سفید برتری زمان در اشکال دیگر. از ترس این که ضد آسیایی نژادپرستی می تواند به خطر اندازد آمریکا محل به عنوان یک رهبر در صحنه جهانی و مانع از گسترش امپریالیستی در خارج از کشور سفید لیبرال ها به دنبال از بین بردن آسیایی, محرومیت قوانین و شیوه های, در طول و پس از جنگ جهانی دوم است.

“به عبارت دیگر آنها انتظار می رود نتیجه نهایی جغرافیای سیاسی به شناخت آسیایی آمریکایی ها به عنوان “مدل شهروندان'” وو گفت.

در دهه 1960 سفید لیبرال اختیار داشت مدل اقلیت کلیشه برای خفه کردن, سیاه, جنبش های اجتماعی, با استفاده از, آسیایی, آمریکایی ها به عنوان “ضد” از شایسته سالاری و فرصت های برابر برای مردم رنگ. به عنوان او اشاره در کتاب خود سیاستمداران weaponized ژاپنی آمریکایی “داستان موفقیت” پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک تاکتیک در reframing ژاپنی امریکایی حبس و تضعیف جنبش حقوق مدنی. انطباق با به جای مخالفت با دولت را پاداش سیاستمداران امیدوار نشان می دهد.

“این اشاره شد که کار سخت همراه با تزلزل ایمان به دولت و لیبرال دموکراسی به عنوان اعتراض سیاسی شد کلید برای غلبه بر موانع نژادی و همچنین دستیابی به شهروندی کامل” وو نوشت.

در حال تکامل اشکال سفید برتری وو گفت: به آسیایی ها فضای بیشتری برای تحرک اجتماعی.

“این دستاوردهای اما در هزینه آمده است: همدستی با برتری.”

وو اشاره کرد که آمریکایی های آسیایی تبار تا به حال یک تاریخ پیچیده از هر دو بسیج و علیه منافع و جوامع دیگر از رنگ. بسیاری از آمریکایی چینی حمایت از طرف پیتر لیانگ یک افسر NYPD که به ضرب گلوله Akai Gurley یک 28 ساله سیاه پدر در سال 2014. آنها در اطراف بسیج لیانگ توصیف او به عنوان یک قربانی توسط دادستان به جای خواستار عدالت برای Gurley و دیگران که در مواجهه پلیس با خشونت وو گفت. برعکس #Asians4BlackLives جنبش از منطقه خلیج ایستاده بود در همبستگی با زندگی که در همان سال است.تاریخی دیگر حرکات از جمله farmworkers جنبش در دهه 1960 رهبری در بخشی فیلیپینی farmworkers مانند افسانه ای لری Itliong که با Latinx کارگران سازمان یافته تاریخی دلنو انگور اعتصاب.

وو نیز روشن است که آمریکایی های آسیایی تبار هستند یک گروه متنوع با زیر گروه ها که طیف وسیعی از قدرت و امتیاز. پس از اولیه خود و اسکان حدود 45 سال پیش در جنوب شرقی آسیایی از جمله کره ای سر و کار داشتن با درد از محله های فقیر و ناکافی تحت حمايت زمینه موجود نژادی و بی عدالتی Quyen دینه مدیر اجرایی آسیای جنوب شرقی و منابع مرکز اقدام کنند.

نابرابری معطل به این روز است. یک گزارش منتشر شده توسط این مرکز نشان داد که همونگ آمریکایی ها باید عمومی بیمه سلامت ثبت نام نرخ شبیه به سیاه و سفید آمریکایی در 39 درصد و 38 درصد بود. هنگامی که به دنبال در آموزش و پرورش نزدیک به 30 درصد از جنوب شرقی آسیا آمریکایی ها نیست اتمام دبیرستان یا گذشت GED. در مقایسه که بیش از دو برابر میانگین ملی در 13 درصد است.

“هنگامی که داده های جمع آوری توده های ما منحصر به فرد داستان به غلط تصور غلط از یک مدل پر رونق اقلیت تجارب جوامع در حال ارائه نامرئی” دین گفت. “این تصور رقیق و رد نیاز فوری به منابع بیشتر و پشتیبانی از آسیای جنوب شرقی آمریکا پناهنده جوامع و آن را پنهان سیستمیک موانع ما خانواده ها مجبور شده اند برای غلبه بر گذشته 45 سال است.”

دیگر طرفداران اعتراف کرد که ضد سیاهی لازم است اما موضوع ناراحت کننده برای بسیاری از افراد در جامعه به کرک باز. Deepa Iyer نویسنده کتاب “ما بیش از حد بخوان آمریکای جنوبی؛, عرب مسلمان و سیک مهاجران ما شکل چند نژادی آینده” و نژادی عدالت مدافع گفت: آسیایی, آمریکایی ها باید بازجویی تاثیر پلیس و حبس در جوامع رنگ و سیاه و سفید در جوامع خاص است.

تحقیقات نشان می دهد که برای مردان وجود دارد 1 در 1000 در احتمال کشته شدن توسط پلیس در طی طول عمر خود را. در مقايسه با متوسط عمر احتمال کشته شدن توسط پلیس در جمعیت عمومی هستند حدود 1 در 2000 برای مردان و حدود 1 در 33,000 برای زنان است.

“اجازه دهید فراموش نکنید که خشونت دولتی در ایالات متحده تحت تاثیر آسیایی آمریکایی ها بیش از حد” Iyer گفت.

او با اشاره به این که در سال 2006 یک مینیاپولیس افسر پلیس Jason اندرسن به ضرب گلوله کشته و یک 19-همونگ آمریکا Fong Lee که دوچرخه سواری با دوستان. سفید منصفه حکم داد که اندرسن که ادعا کرد او را دیدم لی با تفنگ نیست با استفاده از نیروی بیش از حد در نوجوانی و تبرئه او. یک زن 57 ساله هندی پدر بزرگ Sureshbhai پاتل شد ناودان به زمین و سمت چپ تا حدی فلج آلاباما افسر اریک پارکر در طول سفر به او پسر خانواده است.

“در حالی که بروز خشونت پلیس علیه آمریکایی های آسیایی تبار رخ نمی دهد و با فرکانس آنها را در برابر مردم سیاه و سفید, ما نمی تواند انکار کند که خشونت پلیس و تبعیض آمیز پلیس اهداف سیاه و قهوه ای بدن نامتناسب و نگران کننده نرخ” Iyer گفت.

در علاوه بر این به ارائه برخی از دیدگاه تاریخی وو گفت: آمریکایی های آسیایی تبار می توانید یادآوری جوامع خود را که بسیاری از امتیازات آنها در آمد و به عنوان یک نتیجه از حرکات.

از آموزش و پرورش به اشتغال جامعه سیاه و سفید مطرح کرده است تلاش برای گسترش دسترسی برای اقلیت نژادی از جمله آمریکایی های آسیایی تبار. مورخ آورده است که آمریکایی های سیاه و سفید بسیج در طول جنگ جهانی دوم به فشار رئیس جمهور فرانکلین دی روزولت برای ایجاد نمایشگاه اشتغال و شیوه های کمیته. پس از جنگ وجود دارد در سراسر کشور فشار برای نمایشگاه اشتغال و شیوه های قانون که در نهایت راه را برای ظهور اقدام مثبت در 1960s وو گفت.

“توسط 1970 دولت فدرال گسترده تر از محدوده اقدام مثبت و مربوط به حقوق اقلیت ها تلاش عبارتند از آمریکایی های آسیایی تبار و منجر به بیشتر فرصت های شغلی برای آنها در سراسر بخش های مختلف,” او گفت:.

شده است وجود دارد مشخص شده پشتیبانی از بسیاری از آمریکایی های آسیایی تبار برای جامعه سیاه و سفید در طول این زمان بسیاری از کارشناسان با اشاره به ویژه پس از تراژدی مانند فلوید مرگ است. Iyer به ذکر است که سازمان دانشجویان و فعالان ایجاد کرده ابزار مبارزات و سالن های شهر بیشتر به همبستگی بین شیوه های سیاه و آسیایی جوامع است. او همچنین با اشاره او دیده می شود نمونه هایی از جوانان درگیر شدن در مکالمات بین آسیایی صاحبان کسب و کار که کار فروشگاه رفاه در محله و ساکنان.

با این حال نیاز به تغییر مستمر و تعهد و قرار دادن زمان و صبر به این جوامع Vaj گفت. او به ذکر است که سازمان خود را در ارائه خدمات به کسانی که تجربه تجاوز جنسی و خشونت خانگی از جمله بسیاری از بزرگان. او می داند که از تجربه است که هر چند بسیاری از کلیشه, مسن, بزرگسال آسیایی آمریکایی نسل به عنوان مقاوم در برابر تغییر و یا به عنوان نه پذیرای حقایق ناراحت کننده او می داند متفاوت است.

“در همونگ کامبوج بزرگان که نشدم تا اینجا که بازماندگان از کلمه نسل کشی — اگر من می توانم یک زن 76 ساله مادر بزرگ به درک عشق و پذیرش جنسیتی nonconforming, سیاه, عجیب و غریب, نوجوانان با عنوان خانواده و درک و پذیرش آنها را به عنوان آنها چه کسانی هستند, من می دانم که تغییر اتفاق می افتد” Vaj گفت. “در آن طول می کشد زمان. و آن را دوست دارم و آن را سازماندهی و سیاسی آموزش و پرورش است.”

برای آسیایی آمریکایی ها برای جلوگیری از بحث و گفتگو در مسابقه را خطرناک نتایج لاکشمی Sridaran مدیر اجرایی جنوب آسیا آمریکایی پیشرو هم توضیح داد. به خصوص که جامعه شاهد افزایش ضد آسیایی نفرت و خشونت و نژاد پرستی در میان COVID-19 همه گیر آنها باید بازجویی خود تکیه و اعتماد در اجرای قانون است. او اشاره کرد که برخی از جوامع نگاه به سیستم عدالت کیفری برای کاهش نفرت.

“این روابط پیچیده مجزا و مشترک مبارزات مطلع هستند هر دو فردی و خشونت دولتی,” او توضیح داد. “اگر ما recuse خودمان را از این بحث ها پس از آن ما بیشتر entrench خودمان را در برتری و در ادامه به مخاطره می اندازد جوامع دیگر از رنگ است.”

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de