مدل حافظه کاری بادلی و هیچک. همه ما درد ناشی از ارائه بد پاورپوینت را تجربه کرده ایم. و حتی اگر به خود قول می دهیم هرگز اشتباهات مشابهی را مرتکب نشویم ، باز هم می توانیم طعمه مشکلات معمول طراحی شویم. خبر خوب این است که ارائه پاورپوینت شما نباید معمولی باشد. با در نظر گرفتن چند دستورالعمل ، ارائه های کلاس شما می تواند بالاتر از جمعیت باشد! “کنار گذاشتن طرح به سادگی و رها کردن آن به زیور ساده ، زیبا سازی مکان ها و اشیاء برای پنهان کردن پیش پا افتادگی آنها آسان است. مدل حافظه کاری بددلی و هیچک یکی از چارچوبی که می تواند هنگام تصمیم گیری در مورد طراحی اسلاید پاورپوینت مفید باشد ، مدل حافظه کاری بادلی و هیچک است. همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است ، اجرایی مرکزی کار سه سیستم را با سازماندهی اطلاعاتی که می شنویم ، می بینیم و در حافظه فعال ذخیره می کنیم ، هماهنگ می کند. حلقه آوایی با هرگونه اطلاعات شنیداری سروکار دارد. Visuo-Spatial Sketchpad با اطلاعاتی که می بینیم سروکار دارد. این شامل جنبه هایی مانند فرم ، رنگ ، اندازه ، فاصله بین اجسام و حرکت آنها می شود. برای دانش آموزان این موارد شامل: اندازه و رنگ فونت ها ، رابطه بین تصاویر و متن روی صفحه ، مسیر حرکت انیمیشن متن و انتقال اسلاید ، و همچنین هر گونه حرکت دست ، حالات چهره ، یا تظاهرات در کلاس توسط مربی است. به بافر اپیزودیک اطلاعات را در این حوزه های حسی ادغام کرده و با حافظه بلند مدت ارتباط برقرار می کند. همه این عناصر در یک مخزن نگهدارنده به نام “بافر اپیزودیک” ذخیره می شوند. این بافر ظرفیت محدودی دارد و می تواند “بیش از حد” اضافه شود ، و محدودیت هایی در میزان اطلاعات دانش آموزان می تواند به طور همزمان دریافت کند. لورا ادلمن و کاتلین هرینگ از کالج مولنبرگ ، آلنتاون ، پنسیلوانیا ، رویکردی در طراحی پاورپوینت با استفاده از مدل بدلی و هیچک ایجاد کرده اند. آنها در طول کار خود ، نظرسنجی از دانشجویان در کالج انجام دادند و پرسیدند که در ارائه پاورپوینت استاد خود چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند. اما اگر استاد سخنرانی می کند ، یادداشت برداری و گوش دادن باعث کاهش یادگیری می شود. اسلاید پاورپوینت قبل از کلاس. با تقسیم اطلاعات بین حالت بصری و شنوایی ، از حافظه فعال استفاده کنید. انجام این کار احتمال اضافه بار شدن یک سیستم را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، کلمات گفتاری با تصاویر بهتر از تصاویر با متن هستند ، زیرا ادغام یک تصویر و روایت ، تلاش شناختی کمتری نسبت به ادغام یک تصویر و متن دارد. با حذف هرگونه مواد نامربوط مانند موسیقی ، جلوه های صوتی ، انیمیشن ها و تصاویر پس زمینه ، فرصت حواس پرتی را به حداقل برسانید. از نشانه های ساده برای هدایت فراگیران به نکات یا مطالب مهم استفاده کنید. استفاده از اندازه متن ، برجسته سازی ، کج خطی یا قرار دادن محتوا در کادر متنی برجسته یا سایه دار تنها چیزی است که برای بیان اهمیت ایده های کلیدی در ارائه شما مورد نیاز است. هر کلمه ای را که قصد بیان آن را دارید روی اسلاید پاورپوینت خود قرار ندهید. بجای، اطلاعات را در قطعات کوتاه نمایش دهید که به راحتی قابل خواندن و درک هستند. یکی از وب سایت هایی که بیشتر در مورد طراحی پاورپوینت مورد استفاده قرار می گیرد ، وبلاگ Garr Reynolds ، Presentation Zen است. در مقاله ای که در وبلاگ خود قرار داده است: “طراحی خوب پاورپوینت چیست؟ رینولدز توضیح می دهد که چگونه طراحی اسلاید را ساده و در عین حال ساده نگیرید ، و شامل چند نمونه اسلاید است که وی برای نشان دادن چگونگی بهبود خوانایی و اثربخشی آنها “ساخته شده است”. او همچنین شامل اسلایدهای نمونه ای از ارائه خود در مورد طراحی اسلاید پاورپوینت می باشد. یکی دیگر از مربیان ارائه ، دیوید پارادی ، نویسنده کتاب «انقلاب اسلاید بصری: تبدیل اسلایدهای متن بارگذاری شده به ارائه های متقاعد کننده» ، یک مجموعه پادکست ویدئویی به نام «بیرون از اسلاید بیندیش» را در خود نگهداری می کند که در آن او همچنین تغییرات اسلاید پاورپوینت را نشان می دهد. نمونه های موجود در این سایت معمولاً از منظر شرکت ها هستند ، اما فرآیند تصمیم گیری درباره محتوا هنوز برای آموزش عالی مهم است. پارادی همچنین یک روش پنج مرحله ای به نام KWICK ایجاد کرده است که می تواند به عنوان یک راهنمای ساده هنگام طراحی ارائه های پاورپوینت مورد استفاده قرار گیرد.

< iframe width = “640” height = “360” src = “https://www.youtube.com/embed/L2kW-Bh9fjc؟rel=0&modestbranding=1” frameborder = “0” allowfullscreen title = “پاورپوینت (ج) توسط N/A “>

با استفاده از این الگوی هنری ، با ارائه خود خلاق باشید. از بافت های آبرنگ برای ایجاد اسلایدهای پررنگ و واضح استفاده می کند ، در حالی که محتوای متن دارای سبک مینیمال و تمیز است. صحبت در مورد خلاقیت ، هنر ، پروژه های DIY یا صنایع دستی… این موضوع ارائه دارای طنز شاد و زیبا است ، برای حفظ توجه مخاطبان جوان (بسیار بسیار جوان) فوق العاده است. حباب متن یک سبک غیر رسمی را منتقل می کند و با مجموعه تصاویر اضافی کودکان می توانید شخصیتی را که قرار است هر اسلاید ارائه شود ، انتخاب کنید. بسیار عالی است که در مقابل کودکان ، با آموزش یا موضوعات مرتبط با تنوع ، و همچنین برای سازمان های غیردولتی که با کودکان کار می کنند مناسب باشد. این موضوع ارائه از یک تخته سفید روی میز با برخی موارد دیگر تقلید می کند. این یک الگو واقعاً سرگرم کننده است که برای ارائه های آموزشی استفاده می شود ، مخصوصاً برای کسانی که روزهای مدرسه قدیمی را از دست می دهند. اساساً ، بازاریابی همه چیز در مورد ارتقاء احساس احساسی یک محصول یا خدمات است. مهم این نیست که شما از مشتری بودن چه سودی می برید بلکه مهم این است که این کار چه احساسی در شما ایجاد می کند. و سریعترین راه برای ایجاد صدای بلند و مورد نیاز؟ این امر چه در حال سفارش دادن بسته بندی جدید ، و چه برای تولید یک عرصه فروش و بازاریابی صادق است. نحوه ارسال پیام خود تقریباً مهمتر از آن چیزی است که واقعاً می گویید! شاید شما نتایج فروش را به مشتری ارائه می دهید یا یک داستان موفقیت را به طور داخلی با تیم خود به اشتراک می گذارید. شما حتی ممکن است بخشی از خط تولید یک کنفرانس صنعتی باشید (در این صورت شما به دنبال جذب شرکای جدید هستید). صرف نظر از هدف ارائه بازاریابی شما ، باید به همان خوبی که اخبار ارائه می دهد ظاهر خوبی داشته باشد. در عمل ، طرح های مدرن و براق کار بسیار خوبی را انجام می دهند. اما شما همچنین الگویی می خواهید که از ابزارهای بصری – مانند نمودارها و جداول – و همچنین تصاویر یا تصاویر بزرگ و جسورانه پشتیبانی کند. البته، استفاده از پالت رنگ و زبان تجاری بصری کسب و کار خود را نیز فراموش نکنید. همه اینها را کنار هم بیاورید ، و ارائه شما در کوتاه ترین زمان ممکن خواهد بود! ارائه بازاریابی را در عرض چند دقیقه تنظیم کنید! روند رو به رشدی در استفاده از تکنیک های بصری برای انتقال بهتر مفاهیم وجود دارد ، بنابراین این طرح از انواع ابله هایی که روی تخته سفید می کشید تقلید می کند. برگزار کننده مسابقه در مورد ارائه خود. آلینا گفت که حتی اگر برای کسب عنوان Miss England رقابت نمی کرد ، اقدام به جمع آوری کمک های خیریه می کرد. من با خیریه های خیریه واقعاً سخت کار کرده ام ، اما این کار برای من احساس کار نمی کند – حتی بدون مسابقه خانم انگلستان نیز می توانم این کار را انجام دهم. من فقط از یک ماجراجویی لذت می برم و آن به همین دلیل من فکر کردم “چرا به خانم انگلیس نیز اجازه ندهید”. آلینا عاشق ماجراجویی ، Tough Mudder ، The Three Peaks Challenge و یک شیرجه کوسه ای را در Bear Grylls Adventure در بیرمنگام به پایان رساند. او همچنین یک زیپ لاینر ، بازیکن چوگان و غواص است و قصد دارد برای جمع آوری کمک های خیریه بعدی خود پیاده روی روی بال و بانجی را به پایان برساند. آلینا قصد دارد برای جمع آوری کمک های خیریه بعدی خود پیاده روی روی بال و بانجی جامپ را به پایان برساند. آلینا افزود: “من به دنبال این هستم که تا زمانی که از قفل خارج شده ایم پیاده روی بال انجام دهم – من از انجام کارهای بسیار شدید لذت می برم و واقعاً مانند افزایش ناگهانی آدرنالین هستم. من دوست دارم کارهایی را انجام دهم که خودم را نیز به چالش بکشد و مرزهایم را پیش ببرد و فکر می کنم افسر کادر و ملکه زیبایی این کار را انجام می دهد اما به روش های مختلف. گروه آموزشی واقعاً برای ویژگی های رهبری خوب است و شما مهارت های ارتش را نیز یاد می گیرید. من شخصاً آن را دوست دارم و باز هم این یک کار “خارج از کشور” است. آلینا گفت که نیروهای آموزشی برای به دست آوردن ویژگی ها و مهارت های رهبری برای ارتش خوب هستند. برای جنبه جمع آوری کمک های مالی در مسابقه ، من فقط سعی می کنم کارهایی را انجام دهم که کمی متفاوت است و در خارج وجود دارد. من می خواستم به مردم دلیلی بدهم که به جای انجام کاری کاملاً پیش پا افتاده ، برای جمع آوری کمک مالی به من پول بدهند. شیرجه زدن کوسه سرگرم کننده بود. سال گذشته ، من چالش Tough Mudder and Three Peaks Challenge را نیز انجام دادم و برای خیریه نیز در سریعترین زیپ لاین جهان در ولز حضور داشته ام. من همچنین پاکسازی ساحل ، یک نمایش آنلاین سگ و ماسک های بازیافتی صورت را انجام داده ام – بنابراین همه اینها بسته بندی نشده بود. امسال ، شرکت کنندگان در مسابقه میس انگلستان مجبور شدند پس از اختلال در مسابقه به دلیل ویروس کرونا ، معرفی ، ویدئوهای راهپیمایی و استعدادهای خود را به صورت آنلاین ارسال کنند. برندگان منطقه ای در طول قرنطینه در آشپزخانه و باغ پشتی خود تاج گذاری کردند تا به مرحله نهایی برسند ، که بعداً لغو شد. آلینا گفت: “این یک ضربه واقعی بود اما سازمان دهندگان امیدوارند فینال در آوریل برگزار شود. شما هرگز نمی دانید که همه چیز چگونه پیش می رود ، اما انگشتان دست در دست یکدیگر هستند. به آلینا یک جایزه و 500 پوند هدیه – از جمله کفش های طراح ، لوازم آرایشی ، مراقبت از پوست و مو اهدا شد.

قیمت Canva: برنامه رایگان در دسترس است. برنامه های حرفه ای از 9.99 دلار در ماه شروع می شود و شامل ویژگی های اضافی مانند Brand Kit و الگوهای طراحی سفارشی است. Ludus برای افرادی خلاق است که برنامه های ارائه را محدود کننده می دانند و می خواهند نمایش اسلاید آنها یک اثر هنری باشد. Ludus واقعاً با ادغام شخص ثالث خود می درخشد. شما نام آن را بگذارید ، آنها آن را دریافت کرده اند: از YouTube و GIPHY گرفته تا Google Fonts و Figma ، بنابراین می توانید محتوا را از منابع دیگر تهیه کنید تا ارائه ای خیره کننده ایجاد کنید. طراحان گرافیک به ویژه Ludus را دوست خواهند داشت. می توانید فایل های SVG را ویرایش و جدا کنید ، فایل های فونت خود را بارگذاری کنید ، یا حتی فایل های Sketch و Adobe Illustrator را کپی و جایگذاری کنید. همچنین برخی از ویژگی های بسیار پیشرفته وجود دارد که هر طراح وب یا تصویرگری با آنها آشنا است ، مانند گرادیان ها و بلوک های کد ، و این باعث می شود انتخاب خوبی برای طراحان گرافیک ، مدیران هنری ، طراحان UX و موارد مشابه باشد. اما برای استفاده از این ویژگی ها لازم نیست حرفه ای Photoshop باشید. Ludus کاربران جدید را با یک آموزش راهنما شروع می کند ، که به آرامی برخی از ویژگی های پیچیده تر آن را معرفی می کند. برنامه های پولی به شما امکان می دهند از ارائه های خود با رمز عبور محافظت کنید ، از کنترل از راه دور استفاده کنید ، به عنوان یک تیم به اشتراک بگذارید و همکاری کنید و حتی در Medium and Notion جاسازی کنید. قیمت لودوس: 30 روز آزمایشی رایگان ؛ از 14 دلار 99/ماه (صورتحساب سالانه) برای طرح Solo با دسترسی به همه ویژگی ها ، ارائه های نامحدود و فضای ذخیره نامحدود. اگر شما هم مثل من هستید ، ویرایش مسائل مربوط به فاصله دانه ها بدترین قسمت مطلق برای ارائه است. به عنوان مثال به GIF بالا نگاه کنید: وقتی عنصری را به سمت منطقه خاصی از اسلاید بکشید ، به طور خودکار آن را برای شما در جای خود قرار می دهد. ویرایشگر با اکثر برنامه های ارائه کمی متفاوت است ، اما هنوز هم بصری است-و شما با یک آموزش سریع دو دقیقه ای شروع می کنید. هنگام ایجاد اسلاید جدید ، “اسلایدهای الهام بخش” را مرور کنید تا طرح مورد نظر خود را پیدا کنید. پس از انتخاب ، برنامه طرح را کشیده و به طور خودکار آن را با طرح بقیه ارائه شما مطابقت می دهد. در حالی که ویژگی های همکاری سنتی در طرح رایگان محدود است ، برنامه های پولی دارای قیمت مناسب هستند و گزینه های اشتراک گذاری و همکاری را ارائه می دهند که با برنامه های متمرکز مانند Google Slides رقابت می کند. برنامه های پولی از 12 دلار در ماه شروع می شود و شامل تاریخ تجدید نظر ، اشتراک گذاری ایمن و برچسب سفید است. در تلاش برای فشرده سازی اطلاعات در یک ارائه اساسی و خطی هستید؟ پرزی را امتحان کنید. برخلاف تقریباً همه برنامه های ارائه دیگر در بازار ، Prezi Present ساختار ارائه شما را به یک خط مستقیم محدود نمی کند. ویرایشگر بر موضوعات و موضوعات فرعی تمرکز می کند و به شما امکان می دهد آنها را به هر نحوی که می خواهید ترتیب دهید ، بنابراین می توانید جریان اطلاعاتی بیشتری را ایجاد کنید. با انعطاف پذیری ساختاری ، هنوز همه ویژگی های سفارشی سازی مشابه از نرم افزارهای ارائه برتر ، از جمله قالب های کاملاً قابل ویرایش ، را دریافت می کنید. به علاوه ، Prezi دارای دو برنامه دیگر است: Prezi Design و Prezi Video.

به عنوان یک توسعه دهنده ، ساخت و ایجاد پروژه ها بدیهی است که وقتی لپ تاپ خود را در پایان یک روز کاری می بندید متوقف نمی شود. بدون شک هزاران ایده شخصی جالب در انتظار به اشتراک گذاشتن با جهان دارید. این که آیا این یک پروژه کوچک است فقط برای امتحان کردن یک چیز جدید یا یک وب سایت جدید عالی که در واقع به وب می رسد ، شما می خواهید به هر پروژه ویژگی شخصی خود را بدهید. با این حال ، یک “مشکل” معمولی که ممکن است با آن روبرو شویم ، به ویژه هنگام ساختن یک وب سایت یا برنامه با یک پیش نمایش ، این است که پروژه ما نه تنها باید آنچه را که باید انجام دهد انجام دهد ، بلکه باید زیبا نیز به نظر برسد. ایجاد طرحی برای برنامه یا سایت شما بخشی از پروژه ای است که بسیاری از توسعه دهندگان علاقه چندانی به آن ندارند ، در نتیجه ایده هایی با شروع امیدوار کننده اما با پایان ناامیدکننده در برخی از مخازن GitHub. اما لازم نیست اینطور باشد. این پست وبلاگ یک دستورالعمل کاربردی به شما می دهد که به شما کمک می کند ظاهر وب سایت یا برنامه خود را ایجاد کنید که می توانید به آن افتخار کنید. من می خواهم با شما به اشتراک بگذارم که چگونه می توانید یک برگه سبک تجاری ساده ایجاد کنید که می توانید برای پروژه خود استفاده کنید. هدف در اینجا نوشتن یک سند ضخیم که همه انواع رسانه های ممکن را پوشش می دهد نیست ، بلکه ایجاد یک نمای کلی است که مهمترین جنبه های طراحی شما را پوشش می دهد. قبل از شروع کار ، من می خواهم شما را با Rewind آشنا کنم ، استارتاپی که من به عنوان مثال برای ایجاد برگه سبک برند خود برای آن استفاده می کنم. Rewind یک شرکت جدید با وب سایت است که در آن مردم می توانند فیلم ها و سریال های تلویزیونی کلاسیک بخرند. این فیلم ها و سریال ها را می توان مستقیماً در وب سایت خریداری کرد ، اما همچنین از طریق افراد دیگری که فیلم ها و سریال هایی را برای فروش از مجموعه خود ارائه می دهند. آی تی’ /iframe>

مایکروسافت همچنین می گوید که Viva Connections از Yammer برای ارائه اطلاعات شخصی مورد نیاز خود استفاده می کند. فید Microsoft Viva Connections. مایکروسافت سعی کرده است که تیم ها را تا آنجا که می تواند “چسبناک” کند ، و بیشتر و بیشتر در اطراف خود جمع آوری کرده تا آن را به بخش مهمی از محل کار تبدیل کند. تشویق کاربران برای شروع روز خود با Viva بخشی از آن است. Viva Insights دارای سه دیدگاه متفاوت است. کارکنان داشبوردی را مشاهده می کنند که آنها را تشویق می کند تا زمان بگذارند و استراحت کنند ، و همچنین بلوک های بدون جلسه برای “یادگیری متمرکز” را مشاهده خواهند کرد. مدیران نیز داشبورد مخصوص به خود را خواهند داشت و مدیران شرکت نیز. این مورد اخیر است که ممکن است برخی را نگران کند ، زیرا به نظر می رسد مایکروسافت هنوز عادات کاری کارکنان را جمع می کند. کارکنان چیزی شبیه به این داشبورد را در داخل صفحه Microsoft Viva Insights مشاهده خواهند کرد. به نظر می رسد مایکروسافت نیز برای جلوگیری از طعم نامطلوب نمره بهره وری خود در برخی از دهان تلاش کرده است. اگرچه نمره بهره وری-و به طور گسترده ، Insights-برای نظارت بر نحوه استفاده م employeesثر کارکنان از ابزارهای مایکروسافت طراحی شده بود ، اما کارکنان تحت فشار نگران بودند که از این ابزار برای ردیابی آنها به صورت جداگانه استفاده شود. نمونه ای از نمای بالا به پایین یک تیم با استفاده از Microsoft Viva و برگه Insights ، با عادات کاری به طور خاص پیگیری می شود. با این حال ، مایکروسافت با توجه به این که کارگران خاصی را زیر نظر نمی گیرد ، سختی کشید. به گفته مایکروسافت ، در توصیف Viva Insights ، “مایکروسافت ویوا از تجمیع ، حذف هویت و حریم خصوصی متفاوت استفاده می کند.” مایکروسافت می گوید تحقیقات نشان می دهد که اگر کارگران توسعه داخلی خود را تقویت کنند ، کارگران مدت بیشتری در شرکت خواهند ماند. Viva Learning پورتالی برای انجام این کار است. Microsoft Viva مایکروسافت و ماژول Viva Learning آن. با این حال ، به نظر می رسد که Viva Learning راهی آسان برای فروش مجدد سرویس هایی مانند دوره های آنلاین به ویژه با شرکت تابعه LinkedIn برای مایکروسافت یا شرکای آن باشد. مایکروسافت “microcourses” و کلاس های دیگر را از LinkedIn Learning ، Microsoft Learn ، آموزش های ارائه دهندگان محتوا برجسته مانند Skillsoft ، Coursera ، Pluralsight و edX ، به علاوه آموزش های آنلاین شرکت شما و سایر اطلاعات در دسترس قرار می دهد. احتمالاً تعجب آور نیست که موضوعات امروز در حال راه اندازی هستند-ما مایکروسافت را مشاهده کردیم که سعی می کرد کارمندان را به Delve 2015 متصل کند ، و ویژگی های مشابهی به Outlook اضافه شده است. موضوعات به گونه ای طراحی شده است که به سازمان اجازه می دهد اصطلاحات اصولی شرکت را برش دهد. اگر مخفف نامعلوم یا پروژه خاصی وجود دارد که ممکن است برای کارمند آشنا نباشد ، موضوعات برای ارائه یک کارت موضوعی طراحی شده است که وقتی کارمند نشانگر خود را روی آن نشان می دهد ظاهر می شود و هنگامی که برای اطلاعات بیشتر کلیک می کند ، به یک صفحه موضوعی خاص پیوند می خورد. مایکروسافت گفت که موضوعات برای شرکت هایی طراحی شده است که به داده های خود پیوند دهند ، اما همچنین به شرکای خود متصل شوند. مایکروسافت افزودن ویژگی های جدید به تیم های مایکروسافت را متوقف نکرده است و به نظر می رسد مایکروسافت ویوا نیز در آینده محتواهای بیشتری دریافت کند. برای یک شرکت چند میلیارد دلاری ، مایکروسافت به شدت به همکاری آنلاین متمرکز شده است و مشتریان تجاری مایکروسافت در این مسیر خواهند بود.

دانلود رایگان مقاله