خیلیها میگن چون پراید سبکه فرمون هیدرولیک زیاد واجب نیست اما ماشین همیشه که سبک نیست ممکنه کلی سرنشین توش باشه اون وقت چی میخوان بگن؟ این دو قطعه از نظر جنس و ساختاری با یکدیگر تفاوت دارند، میتوان گفت در هدرز برای هر سیلندر یک خروجی در نظر گرفتهشده که پس از اشتعال و بالا آمدن پیستون در سیلندر، گازهای خروجی با کمترین مقاومت از اگزوز خودرو خارج میشوند و پروسهی انجام این اتفاق با هدرز پراید و در مقایسه با مانیفولد، بسیار سریع و آسانتر است و این موضوع خود میتواند بر خنکسازی موتور نیز تاثیر داشته باشد.

هدرز لاندكروزر 97
وی خروجی اگزوز خودرو را حدود 1.5 سانتیمتر ضخیمتر کرده بود و از ابتدای منیوفولد، اگزوز را از جنس استیل نصب کرده بود. این قطعه جایگزیت مینفولد چدنی فابریک موتور شده و سبب طراحی بهتر خود ، موجب افزایش عملکرد ، بهبود قدرت خروجی پیشرانه و کاهش مصرف سوخت خواهد شد . انتقال قدرت به محور عقب بلیزرهای دستی در حالت پیش فرض، باعث شده تا این خودروها مصرف سوخت و استهلاک کمتری را نسبت به نسخههای اتوماتیک داشته باشند. با تعویض به موقع فیلتر هوای بنز اتومبیل و تمیز نگه داشتن آن کارایی موتور خودرو بالا می رود و مصرف سوخت خودرو کامل تر می شود و در مصرف سوخت خودرو فیلتر هوای بنزصرفه جویی می شود. برای بالا رفتن از یک شیب خاکی و یک مانع با ارتفاعی حدود 50 سانتیمتر، خودرو را در حالت چهار چرخ سبک قرار داده و به راحتی و بدون کوچکترین فشاری، بلیزر موفق به بالارفتن از این شیب شده بود.

برای بالارفتن از همان شیب، برانکو را نیز در حالت چهار چرخ قرار داده و به دلیل ارتفاع زیاد و خالی بودن جلوی چرخها مانند بلیزر، به راحتی از این شیب بالا رفت. برای روشن شدن موضوع تغییرات صورت گرفته روی آوانس جرقه زنی شمع ها را مثال میزنیم. همچنین برای خروج بهتر دود از اگزوز، هدرز دست ساز برای این خودرو نصب شده بود که صدای بسیار دلنشینی و وحشتناکی را تولید میکرد. از طرفی نسخههای اتوماتیک پایداری بهتری در مسیرهای لغزنده به دلیل انتقال دائم نیرو به چهار چرخ، دارند. این در حالی است که اکثر قریب به اتفاق اسیوویهای امروزی، در این مسیر با چالش مواجه میشوند و یا سپر آنها به دلیل برخورد با زمین، میشکند.

هدرز جک J5
به همین دلیل سواری آن نسبت به بلیزر کمی نرمتر است. چیزی که در بلیزر به وفور در دسترس است، فضای داخلی است. با توجه به اینکه برانکوی مورد بررسی، مجهزترین تریم این خودرو یعنی همان تریم XLT است، فضای داخلی آن نسبت به بلیزر مورد بررسی کمی تجملاتیتر است. اما درون کابین این خودرو نیز مانند بلیزر، تمام عناصر کلاسیک مانند طرح تودوزی، نحوه طراحی داشبورد، طرح رودریها، فرمان باریک و تزیینات چوبی روی داشبورد، یافت میشوند و سرنشینان با دریایی از فضای داخلی مانند بلیزر، روبهرو هستند. در آن زمان خودروسازان آمریکایی هر یک از نشانگرها مانند دمای آب، آمپر باتری، فشار روغن و بنزین را در یک قالب جداگانه طراحی میکردند و این موضوع باعث میشد تا پشت فرمان، کمی شلوغ به نظر برسد و داشبورد ساده این خودروها را، کمی از سادگی خارج میکرد. بنابراين طراحي و ساخت هدرز يک فرآيند وقت گير و پر هزينه محسوب مي شود.از اين رو تقريبا تمامي کارخانجات خودروسازي از نصب هدرز بر روي محصولات ارزان قيمت و شهري خود صرف نظر کرده و انجام اين کار را به متخصصان مراکز تيونينگ واگذار ميکنند.البته عدم نصب هدرز فابريک براي تمامي خودروها صادق نيست و همواره شماري از خودروهاي اسپورت نظير ب ام و هاي M POWER ، آئودي هاي سري S و…

سدانی که بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر از کارکرد آن می گذرد. یکی از کارشناسان، فاصلهی توقف خودرو را از سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) تا توقف کامل در هر دو مجموعه چرخ اندازهگیری کرد تا به ما نشان بدهد که با تغییرات لاستیک چه مقدار در عملکرد خودرو تغییر به وجود میآید و نتایج این آزمایش بسیار شگفتآور بود. یکی اگزوز خود از چند بخش تشکیل شده است که عبارتند از منیفولد خروجی، لوله های رابط، لوله اگزوز، انبار صدا خفه کن و لوله پخش کننده دود می باشد. شامل آمپلی فایر (تقویت کننده صدا)، ساب بوفر، باند و خازن است.

دانلود رایگان مقاله