نقش شاتون و پیستون خودرو و نشانه های خرابی

در اولین 180 درجه چرخش محور پمپ، در نقطه ای که پیستون ها آغاز به رجوع (عقب کشیده شدن) می کند، یعنی نصیب گشوده

توسط KETABKHOOOON در 26 اردیبهشت 1401
در اولین 180 درجه چرخش محور پمپ، در نقطه ای که پیستون ها آغاز به رجوع (عقب کشیده شدن) می کند، یعنی نصیب گشوده انتهای سیلندر، در برابر شیار ورودی که بر روی ورقه ی سوپاپ (valve plate) قرار دارد، می لغزد. یکی از از شاتون ها اثبات است که به آن شاتون اصلی (master rod ) گفته می شود و بقیه شاتون ها به انتهای یکسری ضلعی شاتون دارای وصل می شوند که به آن ها شاتون های اتصال (articulating rods ) گفته می شود که سبب چرخش میل لنگ و حرکت پیستونها می شود . قطر پیستون صحیح به ترازو سیلندر است.سرسیلندر و سرپیستون محوطه اتاق احتراق را تشکیل می دهند.پیستون حرکت رفت و برگشتی دارااست و به علت فعالیت مدل پیستون در میل لنگ به حرکت دورانی تبدیل می شود، اولین عمل پیستون همین می باشد که یک تراز متحرک را که از اطرافش گاز نتواند نفوذ کند، تشکیل دهد تا مواد با جايگاه حرارت و فشار بسیار بتوانند منبسط شوند، هماهنگ حیاتی همین فعالیت انتقال فشار نیروی گاز به مدل می باشد که آن نیز به نوبه خود حرکت را به میل لنگ انتقال می دهد.این انتقال حرکت از نوع پیستون به میل لنگ متناسب دارای زاویه دسته پیستون با جدار سیلندر است. این خرابی منجر مختل شدن عملکرد احتراقی خودرو شده و در عاقبت نیروی اضطراری به چرخها انتقال داده نمی شود. یک عدد از این تجهیزات مهم، پیستون می باشد که می تواند براساس مکانیزم طراحی شده انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل نموده و در نهایت این حرکت، به چرخها و به رخ حرکت چرخشی منتقل میشود. همین قطعه، استوانه ای رخ هست که به شاتون متصل می شود و از روش جریان رفت و رجوع در سیلندر عمل پیستون های هورنت می کند. هنگام بازگشت پیستون به علت ارتباط و اتصال شیر یکطرفه به مخزن، مکش سیال انجام و زمان رفت پیستون به علت رابطه و اتصال شیر یکطرفه به خروجی، پمپاژ سیال انجام می گردد. به این ترتیب می اقتدار این موتورها را ادغام دو موتور V شکل هم دانست. برخی میگویند صدای منحصر به فرد این موتورها شبیه صدای پاره شدن قالی است. یک موتور v8 شبیه یک حیوان وحشی میباشد که غرش می نماید و میلرزاند. همان طور که می دانیم، عمل یک پیستون در موتور خودرو، بسیار شبیه به وظیفه پاها در دوچرخه سواری است. باید به این هم توجه داشت که در هر موتور و پیستون ماشین و بستگی به عمل کرد آن ها تعداد رینگ ها اندک یا زیاد می شود که همین تعداد از سه تا هفت متغیر هست . همین موتورها اکثر اوقات بیش از ۳ تا ۵ لیتر حجم دارند، بسیار کار کشته و صدای غرش آنها هر شنونده ای را به هیجان میآورد. این جور موتورها چون صرفا یک پیستون دارا هستند -و پیستون دیگری وجود ندارد که لرزش آن را خنثی کند- غالبا سر و صدای متعددی ساخت میکنند. ولی شما فقط دوپا دارید. خیال کنید خودروی شما مبتلا نقص‌ شده می باشد و مکانیک اتومبیل پس از دیدن آن، حیاتی نگاهی ناامیدانه به شما می گوید، حلقه پیستون چسبانده است. دهانه سیلندر در کلاهک انتهایی تعبیه شده که معمولا بر بر روی لوله پیچ یا جوش می شود. اما هنگامی که سیلندرها روبه روی هم یا این که v رخ اند، لرزش یکدیگر را خنثی میکنند. 5. وجود رینگهای فولادی در بدنه پیستون : که مانع نفوذ گرمای بالای پیستون به قسمت پایین میشود. تنش اولیه در آن ها به وجود می آید و سبب می شود به جداره سیلندر فشار بیاورند. در نتیجه بازده موتور کاهش و دود آن ارتقاء می یابد . به این ترتیب می توان سرانجام گیری نمود که در این سمت، شتاب بخش اعظم و نیرو کمتر است. طراحی درست و مناسب همین بخش نسبت به سیلندر و محفظه احتراق در میزان مرغوب بودن اختلاط هوا و سوخت احتراق و در نتیجه اقتدار تولید شده در موتور اثر گذاری دارد. دارای وجود این، طراحی موتور، سیلندر، سر سیلندر، محفظه احتراق و مدل سوپاپ، گزینش کننده آخرین شکل همین قطعه است. در قسمت بالای دامنه طراحی می شوند و محل قرار گرفتن رینگ را آماده می کنند. موتورهای باطن سوز همگانی به گونه های دیزلی یا این که بنزینی و دو زمانه یا این که چهار دوران و پیستونی یا دورانی تقسیم می شوند. موتور چرخشی یا دورانی اختراع مضاعف جالبی است. نیز چنین آرایش سیلندرها به جهت کاهش شدن لرزش بسیار اساسی است، مثلاً از یک موتور خطی نمیتوان انتظار زیادی برای کمتر لرزش داشت. بخش اعظم خودروهای سواری کوچک موتورهای ۴ سیلندر خطی دارند. موتور های ۶ سیلندر خطی مهم این که از قدرت خوبی بر خوردارند، اما یک میزان درازند و جا دادن آن ها در پایین کاپوت یک مقدار مشکل است. از دیگر وظایف آن می قدرت به موردها زیر اشاره نمود. همانطور که می دانید ، پیستون ماشین داخل سوراخ های ایجاد شده در درون بلوک سیلندر ( بوش سیلندر ) ، بالا و زیر می رود و این حرکت طولی پیستون باطن سیلندر ، بوسیله شاتون به حرکت چرخشی تبدیل شده و به میل لنگ دیتا می شود. یعنی دو سیلندر در یک طرف میل لنگ و دو سیلندر در طرف دیگر قرار دارند. چنانچه شما هر گونه سوالی در رابطه اهمیت چه جایی و طرز استفاده از چگونه یک پیستون بسازیم دارید، می توانید اهمیت ما در ورقه وب تماس بگیرید.
آخرین مطالب