3 راه‌هایی که می‌توانید میل سوپاپ را دوباره اختراع کنید بدون اینکه شبیه یک آماتور باشید.

در رخ خورده و کوتاه شدن میل سوپاپ از نصیب بادامک، سوپاپ ها به شکل ناقص باز و بسته می شود و در نتیجه در محفظه ا

توسط KETABKHOOOON در 27 آبان 1401
در رخ خورده و کوتاه شدن میل سوپاپ از نصیب بادامک، سوپاپ ها به شکل ناقص باز و بسته می شود و در نتیجه در محفظه احتراق، تنفس و تخلیه بطور ناقص انجام می شود. با ساییدگی بادامک ها سوپاپ ها کاهش باز شده که از مدت مالامال شدن سیلندر از مواد سوختی یا خروج دود کاسته و از توان موتور قلیل میشود . در واقع فعالیت ورود سوخت و خروج دود بوسیله پیستون انجام می شود در حالی که در موتورهای چهارزمانه همین فعالیت به وسیله سوپاپ ها انجام میگیرد. زاویه بسته شدن یا این که همان شیب ملایم بسته شدن انتقال دادن نیروی میل لنگ به میل سوپاپ هست که به به سه صورت دنده به دنده - زنجیری - تسمه ای انجام میپذیرد. به دلایلی از گزاره خرابی و پارگی سیمکشی، گرمای زیاد، پاره شدن تسمه تایم و وجود ناخالصی اطراف موتور خودرو به مدت طولانی همراه خواهد بود. درصورت فساد میل بادامک، موتور بسختی بیشتر بدانید گاز می خورد. علامتها فساد میلسوپاپ چیست؟ میلسوپاپ هوتن هومن 704 به جهت موتور tu5 پروفایلی یکسان اهمیت پروفایل میلسوپاپ کتکمز 704 دارد. چیزی که مشخص می باشد و در همه موتورها یکسان می باشد همین هست که وظیفه گشوده و بسته نمودن سوپاپ ها بر عهده این شفت استوانه ای می باشد. باتوجه به اینکه وظیفه ی باز و بسته شدن سوپاپ ها در این نوع موتورها، سوای هیچ واسطه ای مستقیماً به وسیله میل بادامک ها انجام میشود، از همین رو زمانه بندی سوپاپ ها در شتاب های بالا، فراوان با جزییات بیشتر از موتورهای OHV می باشد. همین دیتاها برای پاشش ترتیبی سوخت انژکتور ها و گزینش مقدار آوانس سیستم جرقه زنی آیتم نیاز ای سی یو (ECU) میباشد. نشانه ها را به ECU ارسال و ECU نیز برای پاشش صحیح و درست بودن دوران و اما مدت زمان جرقه از همین علامتها استفاده نماید به عمل می رود. موتورهایی که به این نوع میل بادامک مجهز میباشند در مقایسه مهم میل بادامک های دیگر، ریز تر هستند و علاوه بر آن ميزان دوامشان، بالاتر است. به میل بادامکی که نحوه ی قرارگیری آن در بالای سیلندرها به صورت ردیفی است، میل بادامک SOHC می گویند. پیشرانهٔ عاریهای ئیالاکس به عبارتی XU7JP4 پژو-سیتروئن میباشد که در اروپا LFY و در ایران ال۴ (به انگلیسی: L4) خوانده میشود. همین پیشرانه پیش از پارس، به وسیله پژو-سیتروئن در پژو ۳۰۶ ۱٫۸آی ۸ سوپاپ، سیتروئن زانتیا ۱٫۸آی ۸ سوپاپ (که در کشور‌ایران عرضه نشد) و سیتروئن سارا ۱٫۸آی ۸ سوپاپ بکار برده شده بود. میل بادامکی که در پائین موتور قرار داراست و از روش میله های بلندی موجب انتقال نیرو به سوپاپ ها میشود، میل بادامک OHV نام دارد. همین قطعه که در واقع یک شفت میباشد از یک استوانه بلند فلزی ساخته شده که روی آن محورهایی به شکل بیضی ( بادامک ) قرار گرفته که این بادامکها به سوپاپ ها فشار آورده و موجب بازوبسته شدن آنها میشود.میل سوپاپ نیروی چرخش خویش را به وسیله تسمه تایم یا زنجیر تایم از میللنگ گرفته و به ازای هر دو بدور چرخش میل لنگ ، میل سوپاپ یک دور میچرخد. درواقع برای گشوده و بسته شدن صحیح سوپاپ ها، قطعاتی آیتم نیاز است که از آن ها می قدرت به میل بادامک یا این که میل سوپاپ، تایپیت یا بالابر، فنرهای سوپاپ، اسبک سوپاپ، میله فشارنده و انگشتی سوپاپ اشاره کرد. موتور این اتومبیل در واقع یک نمونهٔ ارتقاء یافته از موتور XU7 بود که حجم آن به ۱۹۰۵ لیتر افزایش یافته بود و نسبت به ئیالایکس ال۴ عجله پایینتری داشت و مصرف سوخت آن نیز بیش خیس شده بود. در زمان سفت شدن میل سوپاپ در جای خود، میل سوپاپ با سر سیلندر، مهم اصطکاک بیشتری نسبت به موقعیت عادی می شود و در اینصورت احتمال دارد که میل سوپاپ به زودی بریده و یا در جایش قفل شود. به گوش رسیدن صدای چقچق از قسمت سر سیلندر موتور. برای هر سیلندر در موتورهای مجهز شده به میل سوپاپ DOHC، از چهار سوپاپ به کارگیری می شود که وظیفه ی دو سوپاپ آن، ورود سوخت و هوا می باشد البته دو سوپاپ دیگر به جهت خروج گازهای حاصل از احتراق کاربرد دارد. همین بدان معنا است که در موتورهای مجهز به میل بادامک های DOHC برای هر سیلندر چهار سوپاپ در حیث گرفته شده است؛ دو سوپاپ برای ورود هوا و سوخت و دو سوپاپ به جهت خروج گازهای حاصل از احتراق. بهجای همین شلنگ، یک لولهٔ باریک در پارس معمولی (مانند ۴۰۵) بهطور مستقیم و از بالا وارد محفظهٔ ترمز کاسهای می شود که در نگاه به پشت اتومبیل نمایی ندارد. اصلی استعمال از چرخش میل بادامک، سوپاپ ها باز و بسته می‌شود تا بادامک ها زیر تایپت ها قرار گیرد. از دیگر ویژگی های میل بادامک اینست که در شکل گشوده و بسته شدن سوپاپها دچار ضربه و لرزش نشود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن