استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش محبوبیت برند2024-01-06
اینستاگرام مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟ راهنمای بازاریابی در اینستاگرام جریان
هر چه تعداد بیشتری از کاربران پستها را لایک، به اشتراک بگذارند و نظرات بگذارند، این نشان دهنده این است که تبلیغ شما در آن صفحه بهتر دیده می شود و بازخورد بیشتری دارد. همچنین، استفاده از هشتگهای مختلف در اینستاگرام، به برند شما کمک میکند تا دسترسی بیشتری به مخاطبان خود داشته باشید و پستهای خود را بر اساس موضوعات مورد علاقه آنها مطرح کنید. بهتر است محتوای اینستاگرام خود را در شبکههای اجتماعی دیگر نیز معرفی کنید و به افزایش بازدید و ترافیک وبسایت خود بپردازید. این روش باعث افزایش شناخت شما در بین کاربران شبکههای اجتماعی مختلف میشود. افزایش تعداد بازدیدهای ویدیو، یکی از اهداف مهم کاربران در تبلیغات اینستاگرام است.
به طور کلی، پست ها به دلیل ماندگاری بیشتر و امکان تعامل بالاتر، تعرفه های بالاتری نسبت به استوری ها دارند. استوری ها به دلیل مدت زمان کوتاه تر و تعامل کمتر، تعرفه های شان پایین تر می باشد. با این حال، استوری ها به دلیل امکان انتشار سریع تر و تعامل مستقیم با مخاطبان از طریق دایرکت، همچنان گزینه ای محبوب برای تبلیغات هستند.
در آینده، خریدهای آنلاین از طریق اینستاگرام احتمالاً بیشتر و راحتتر خواهد شد، که فرصتهای جدیدی برای برندها در جهت افزایش فروش آنلاین ایجاد خواهد کرد. هرچند تبلیغات در اینستاگرام ابزار مؤثری برای جذب مشتری است، اما هزینه آن ممکن است برای برخی از کسبوکارها بالا باشد. به ویژه برای برندهای کوچک یا نوپا، هزینه تبلیغات میتواند به سرعت به میزان قابل توجهی برسد.
با استفاده از ابزارها و قابلیت های موجود می توان به طور موثری مشتریان جدیدی را جذب کرد. با دقت در انتخاب مخاطبان و طراحی کمپین های هدفمند، به نتایج قابل توجهی برسید و کسب و کار خود را به موفقیت برسانید. هیچ چیز به اندازه شناسایی مخاطبین هدف برای آموزش تبلیغ در اینستاگرام اهمیت ندارد. این گونه هم نرخ تبدیل افزایش می یابد و هم از منابع به بهترین شکل ممکن استفاده کرده اید. یکی از بزرگ ترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام، یکپارچگی آن با تبلیغات فیسبوک است؛ یعنی شما می توانید از قابلیت های پیشرفته فیسبوک برای شناسایی و هدف گذاری مخاطبان خاص استفاده کنید. یادگیری آموزش تبلیغ در اینستاگرام به یک اصل اساسی در هر کسب و کاری تبدیل شده.
این تبلیغات میتواند شامل تصاویر، متن، گرافیک و ویدیو باشد یا هر آنچه که کسبوکار شما را به بهترین شکل نشان میدهد. برخلاف پستهای معمولی اینستاگرام، اغلب تبلیغات اینستاگرام با کمک یک لینک اجازه میدهد کاربران به وبسایت دلخواه شما هدایت شوند. با توجه به محبوبیت و قدرت اینستاگرام، خیلی از افراد برای پیشرفت در زمینه کاری، از این پلتفرم استفاده میکنند. یکی از راههایی که به صاحبان کسب وکار کمک میکند تا هرچه سریعتر پلههای ترقی را طی کنند، استفاده کمپینهایی است که برای تبلیغات در اینستاگرام بسیار پرکاربرد و مفید هستند. این امکان به کاربران اجازه میدهد تا به راحتی از داخل اپلیکیشن محصولات را خریداری کنند. اینستاگرام با گسترش این ویژگی، به برندها فرصتی میدهد تا تجربه خرید را به شکلی یکپارچه و راحت برای مخاطبان فراهم کنند.
- نوشتن متن در اینستاگرام باید هدفمند باشد و تکنیک های منحصر به فردش را داشته باشد.
- با استفاده از این دادهها، میتوانید تبلیغات خود را بهینهسازی کنید و به نتایج بهتری دست پیدا کنید. {
- برای اینکه بتوانید به درستی تعامل کاربران را افزایش دهید، باید مسابقات و فعالیتهای جذاب و متنوع را در اینستاگرام برگذار کنند. |}{
- تحقیقات اخیر نشان داده است که 70% از کاربران اینستاگرام برای خرید بعدی خود به این پلتفرم مراجعه میکنند. |}
- این نوع محتوا باعث میشود تا مخاطبان به شما اعتماد کنند و در بلندمدت به مشتریان وفادار تبدیل شوند. {
- نداشتن عکس پروفایل یا استفاده از یک عکس نامناسب میتواند باعث کاهش تعداد فالوورهای شما شود. |}
اگر رنگ و دیزاین کلی صفحه اینستاگرامتان مشابه رنگ و دیزاینی باشد که در وبسایتتان به کار بردهاید، تاثیر شگفتانگیزی در بیشتر شناخته شدن برندتان خواهد داشت. در واقع، داشتن هارمونی و چارچوب و پیروی از یکسری اصول و ارزشها، باعث میشود مخاطب بهتر برندتان را به خاطر بسپارد. در این مقاله در ابتدا شما را با مفهوم برندسازی آشنا میکنیم و بعد راهکارهایی ارائه میدهیم که در اینستاگرام، برندتان را بسازید.
تبلیغات استوری (Story Ads)
هدف و مخاطب خود را تعیین کنید و سپس به تدوین یک استراتژی محتوایی برای تبلیغات در اینستاگرام بپردازید. میتوانید خودتان این کار را انجام دهید یا به یک فرد یا شرکت متخصص بسپارید. اما باید مراقب باشید که هر پلتفرم اجتماعی دارای خصوصیات خاص خود است و باید بهترین روشها و استراتژیها را برای هر یک از آنها اعمال کنید. به عنوان مثال، یکی از روشهایی که بدانیم چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم این است که اگر میخواهیم محتوای خود را در توتیتر تبلیغ کنیم، باید توجه داشته باشید که از متن و نوشتههای جذاب استفاده کنید. یکی از اهداف کاربران از تبلیغ در اینستاگرام، افزایش بازدید ویدیوهایی است که تولید کردهاند.
با توجه به این اطلاعات، اگر کسب و کار شما به دنبال جذب مشتریان از گروه های سنی مختلف و به ویژه جوانان و بزرگسالان است، تبلیغات در اینستاگرام گزینه ای بسیار مناسب می باشد. اینستاگرام، به عنوان بزرگ ترین و فعال ترین رسانه اجتماعی در جهان، با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه، به پلتفرمی بی نظیر برای ارتباطات اجتماعی و تجاری تبدیل شده. با وجود چنین جامعه بزرگی، تعجب آور نیست که کسب و کارها به طور گسترده ای به دنبال برنامه های تبلیغاتی موفق در اینستاگرام هستند.
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی دارای پایگاههای کاربری وسیعی هستند که به شهرها اجازه میدهد تا به مخاطبان متنوع در میان گروههای جمعیتی مختلف دسترسی پیدا کنند. این دسترسی گسترده برای جذب گردشگران، سرمایهگذاران و ساکنان جدید ضروری است. تجربیات مثبتی که در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند، منجر به افزایش علاقه به یک شهر میشود، زیرا بازدیدکنندگان بالقوه تحت تأثیر توصیههای همسالان قرار میگیرند.
همچنین، با استفاده از ابزارهای تحلیلی اینستاگرام، عملکرد تبلیغات خود را به دقت بررسی می کنید و بهینه سازی های لازم را انجام دهید. با این نوع تبلیغات، کسب و کارها چندین عکس را در یک پست به نمایش می گذارند. این قالب که به (چرخ و فلک افقی) معروف است، زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید جنبه های مختلف یک محصول یا خدمات را در قالب چند تصویر متوالی معرفی کنید. با این روش توجه مخاطب را به مهم ترین ویژگی ها و مزایای محصول جلب کرده و تجربه ای جذاب و تعاملی برای آن ها ایجاد نمایید. تبلیغات در اینستاگرام امروزه یکی از موثرترین روش های جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی است، که در افزایش بازدید اینستاگرام و محبوبیت یک برند نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.
مدیریت بودجه و پیشنهاد قیمت صحیح از چالشهای دیگری است که کسبوکارها باید با آن مواجه شوند. یکی از بهترین تکنیکها برای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام، آزمایش و تست A/B است. این تکنیک به شما این امکان را میدهد که دو نسخه مختلف از تبلیغات خود را به نمایش بگذارید و عملکرد آنها را مقایسه کنید. با این کار میتوانید بهترین نسخه تبلیغات خود را شناسایی کرده و آن را در کمپینهای بعدی استفاده کنید. Instagram Ads Manager یکی از ابزارهای اصلی برای مدیریت و بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام است. این ابزار به شما این امکان را میدهد که تبلیغات خود را به صورت دقیق و هدفمند طراحی کنید و از نظارت کامل بر عملکرد آنها برخوردار شوید.
بهینهسازی زمان انتشار محتوا:
اینفلوئنسرها افرادی هستند که تأثیر زیادی بر روی مخاطبان خود دارند و معمولاً در زمینههای خاصی مانند مد، زیبایی، فناوری، سفر و آشپزی شناختهشده هستند. کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی جهت ارتقاء کسب و کارها و جذب مخاطبان هدف مورد استفاده قرار میگیرد. همکاری با افراد معروف و اینفلوئنسرها از جمله روشهای گسترده تبلیغاتی در اینستاگرام است. اینفلوئنسرها با داشتن جمعیت طرفداران بالا، میتوانند به معرفی برند و تبلیغ محصولات کمک کنند و نتایج قابل توجهی را به دنبال داشته باشند.
به همین دلیل، تبلیغات در اینستاگرام اهمیت بسیاری دارد و باید به آن توجه کنید. در روشی دیگر میتوانید از اینفلوئنسر مورد نظر خود بخواهید به شرکت یا فروشگاه شما بیاید و در محل فعالیت شما محتوای تبلیغاتی را تهیه کند. بدون شک این روش بسیار موثرتر خواهد بود زیرا نهتنها مخاطبین را به شکل بهتر و گستردهتری با فعالیت خود آشنا کردهاید بلکه با نشان دادن پایگاه فعالیت خود به نوعی در آنها اعتماد هم ایجاد کردهاید.
اگر هدفتان برندینگ سازمان یا محصولتان است، میتوانید از لوگوی آن استفاده کنید. علاوه بر تصویر، نام پیج خود را هم با دقت انتخاب کنید تا افراد به راحتی شمارا شناسایی کنند و در ذهنشان ماندگار باشید. در این روش، با استفاده از ابزارها و نرمافزارهای مختلف، میتوانید یک استوری زیبا و جذاب بسازید و محصولات را به کاربران اینستاگرام معرفی کنید. به این ترتیب، میتوانید با استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب، محصول یا سایت خود را بهتر معرفی کنید و تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان خود داشته باشید. همچنین، با افزایش تعداد فالوورها و لایکها، احتمال فروش بیشتر نیز افزایش مییابد. اما برای دستیابی به این هدف، باید به صورت هدفمند و استراتژیک تبلیغات خود را انجام دهید تا به نتایج مطلوب دست یابید.
در این مقاله قرار است خیلی ساده و کاربردی، این تکنیک را بشناسید و یاد بگیرید چطور از آن به نفع پیجتان استفاده کنید. اگر سوالی دارید یا تجربهای که بخواهید با ما به اشتراک بگذارید، حتما در بخش نظرات بنویسید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه در اینستاگرام به فروش برسیم؟ دیگر مقالات سایت را مطالعه کنید. در این بخش راجع به بهترین راه تبلیغ اینستاگرام صحبت میکنیم و راجع به هر کدام کمی توضیح میدهیم. در این مقاله سعی کردهایم تا نتایج یک سری مطالعات که در مورد فرزند پروری در عصر رسانههای اجتماعی انجام شده است را برای شما بازگو کنیم.
در دنیای امروز، برای خرید و مشاهده محصولات، بیشتر افراد به جای رفتن به فروشگاهها و پاساژها، از اینستاگرام استفاده میکنند. هر پیج اینستاگرامی، یک فروشگاه آنلاین برای انواع کسب و کارها تبدیل شده است. اما سوال اصلی اینجاست که کدام فروشگاه میتواند بیشترین مشتری را جذب کند؟ فروشگاهی که هنر تبلیغ را بلد باشد!
در این کمپین، از مشتریها و مخاطبان درخواست میشود که عکس یا ویدئویی از خودشان درحالیکه از محصولات یک برند خاص استفاده میکنند، منتشر کنند. اصولاً، هشتگ مخصوصی هم برای این نوع کمپینها در نظر گرفته میشود تا پیوستگی آن حفظ شود. کمپین تبلیغ و فروش که این روزها به فراوانی در پیجهای مختلف از آن استفاده میکنند، تکنیکهای خاصی دارد. برای مثال، بعضی از پیجها در ازای کامنت مخاطبان، برای خرید محصولات به آنها کد تخفیف میدهند.
قبل از شات کردن، مطمئن شوید که مخاطبان صفحهای که معرفی میکنید، با مخاطبان شما همخوانی دارند. اگر شما پیجی درباره آشپزی دارید و یک صفحه ورزشی را شات کنید، احتمالاً نتیجه خاصی نمیگیرید. اگر میخواهید شات زمان طولانیتری در پیج شما باشد، میتوانید از پست استفاده کنید. در این روش یک تصویر یا ویدئو از صفحه یا محصول شخص مورد نظر منتشر میکنید و در کپشن توضیحاتی درباره آن مینویسید.
انواع آمار و نمودار در بخش Insight اینستاگرام موجود است تا شما را هرچه بیشتر به مشتریانتان نزدیک و با نیازهایشان آشناتر کند. با تحلیل دادهها میتوانید نقاط قوت و ضعف کمپین خود را شناسایی کنید و در کمپینهای آینده بهبودهای لازم را اعمال کنید. این کار باعث میشود که استراتژیهای بهتری را برای تبلیغات آینده خود طراحی کنید. در تبلیغات بازدیدی، هزینهها بر اساس تعداد بازدیدهایی که تبلیغ شما دریافت میکند تعیین میشود.
اگر به دنبال بهترین راه برای جلب توجه و درگیر کردن ذهن مخاطب با آگهی خود هستید، تبلیغات ویدیویی گزینه ای می باشد. با استفاده از ویدیوهای خلاقانه و جذاب، پیام خود را به طور بهتری انتقال دهید. تبلیغات با عکس، رایج ترین نوع آگهی است که کاربران در اینستاگرام مشاهده می کنند.
برای کسب و کارها, شبکههای اجتماعی بهعنوان بستری پویا و تاثیرگذار برای معرفی و ترویج محصولات و خدمات شناخته میشوند. یکی از این پلتفرمها که توجه بسیاری از کسب وکارها را بهخود جلب کرده است, اینستاگرام است. برای بهرهبرداری کامل از این فرصت, طراحی و اجرای استراتژیهای دقیق و هدفمند ضروری است.
اما این تبلیغات گسترده و گروهی در اینستاگرام، آن قدر ها هم ساده نیست و فوت کوزه گری خودش را دارد. شما نمی توانید به این آسانی از آب گل آلود ماهی بگیرید، تا زمانی که روش درست ماهی گیری را بلد نباشید. در حوزه تبلیغات گسترده اینستاگرام نیز این چنین است؛ یعنی تا زمانی که شما بلد نباشید چگونه از این فضا استفاده کنید، تنها چیزی که برایتان می ماند، هزینه های تبلیغات است که به جیب تبلیغ کننده ها رفته است.
زیرا طبق آمار میلیون ها ایرانی در این پلتفرم حساب کاربری دارند و درصد بالایی از کاربران اینستاگرام برندهای مورد علاقه خود را از طریق این شبکه دنبال می کنند. انتخاب محتوای بومیسازی شده از مهمترین عواملی است که به تأثیرگذاری حداکثری تبلیغات کمک میکند.در واقع، انجام تبلیغات غیرمستقیم از ظریفترین نکاتی است که به تبحر و هنر قابل توجهی نیازمند است. تجربه نشان داده است که محتوای تبلیغاتی بومی و غیر مستقیم بازخورد بیشتری دریافت کرده و مشارکت و تعامل کاربران بیشتری را به خود جلب میکنند. ایجاد اعتماد در میان مشتریان یکی از مهمترین موضوعات روز بازاریابی و تبلیغات است.
پست گذاشتن حداقل یک بار در روز، بهترین راه برای جذب توجه در این پلتفرم است. اینستاگرام به شما اجازه داده تا برای هر پست خود حداکثر از ۳۰ هشتگ استفاده کنید. بنابراین سعی کنید از هشتگهای مرتبط با حوزه کاری و محصولات خود استفاده کنید.
به این ترتیب، اگر به دنبال افزایش فروش، جذب مخاطبان بیشتر و ساختن یک برند قوی در فضای دیجیتال هستید، تبلیغات در اینستاگرام یک ابزار قدرتمند برای شماست. از آنجا که اینستاگرام انواع مختلف تبلیغاتی از جمله پستهای تصویری، ویدئویی، استوریها و آگهیهای متنی را ارائه میدهد، باید نوع تبلیغ مناسب با هدف و مخاطبان آن را انتخاب کنید. استفاده از تصاویر و ویدئوهای جذاب، ارائه پیامهای اثربخش و استفاده از استوریهای جذاب میتواند توجه کاربران را افزایش دهد. تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارها اهمیت بسیاری دارد و به عنوان یکی از بهترین روشها برای ارتقای کسب و کارها در دنیای مدرن شناخته میشود.
با توجه به روند رو به رشد استفاده از اینستاگرام در بین کاربران، کسب و کارها نیز از این پلتفرم برای جذب مخاطبان، تبلیغ محصولات و خدمات خود و افزایش فروش استفاده میکنند. با استفاده از این روشها، کسب و کارها میتوانند به نحوی هوشمندانه و موثر، با مخاطبان خود در اینستاگرام ارتباط برقرار کرده و بهرهوری بیشتری را از این پلتفرم به دست آورند. اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در سراسر دنیا است و در ایران نیز به عنوان یکی از پرمخاطبترین پلتفرمها شناخته میشود. تعداد بالای کاربران این شبکه اجتماعی آن را به بهشت کسب و کارها تبدیل کرده است چرا که هر برند و کسب و کاری در آن میتواند مشتریان و مخاطبان خود را پیدا کند.
در نتیجه تبلیغات در اینستاگرام میتواند به شما کمک کند علاوهبر افزایش آگاهی مخاطب نسبت به برند، محصولات و خدمات، اعتماد مخاطبان بیش از پیش به دست بیاورید. برای موفقیت در زمینه کسب و کار های اینترنتی، از داشتن تیم و مشاور قوی در این زمینه غافل نشوید. مسیر ناشناخته کسب و کار اینترنتی باعث می شود اشتباهات زیادی را مرتکب شوید و تعداد زمین خوردن شما بیشتر شود. داشتن تیم متخصص و مشاور بری کسب موفقیت از تبلیغات در اینستاگرام و هر رسانه ی اجتماعی دیگری بسیار مهم است و نیاز است در انتخاب آن دقت کنید. با توجه به اهمیت عناصر بصری در تبلیغات پلتفرم اینستاگرام، کمپین های تبلیغاتی می توانند در راستای افزایش سطح آگاهی مخاطبان هدف یک برند، با صاحبان آن برند کمک شایانی کنند.
یکی از بهترین روشها برای افزایش فالوور در اینستاگرام، تبلیغ در صفحات پرمخاطب و همکاری با برندهای مرتبط با حوزهٔ کاریتان است. مخصوصاً از زمانی که امکان پست مشترک در اینستاگرام فعال شده است، همکاری در این زمینه بین برندها بیشتر از قبل دیده میشود. با رعایت این نکات و استراتژی های آموزش تبلیغ در اینستاگرام، از قدرت اینفلوئنسرها برای تبلیغات موفق در اینستاگرام استفاده کنید و جایگاه برند خود را بهبود بخشید.
با در نظر گرفتن این موضوع، عجیب نیست که اینستاگرام را به عنوان مهمترین رسانه اجتماعی برای برندها بدانیم. بنابراین، اگر حسابی برای کسب و کار خود در اینستاگرام ندارید، همین الان یکی بسازید. آژانس تبلیغات نکسوس با تیمی متخصص و رویکردی دادهمحور, این اصول را به کار میگیرد تا تبلیغاتی متمایز و نتیجهگرا برای کسبوکارها طراحی و اجرا کند. در دنیای پر رقابت امروز, داشتن استراتژی تبلیغاتی حرفهای, کلید رشد پایدار در اینستاگرام است. کارشناسانی که به صورت فریلنسر با مجموعه پونیشا همکاری دارند میتوانند در این زمینه به شما کمک زیادی کنند.
{مزایای استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی کسبوکارها
|}همکاری با افراد معروف و پرطرفداری که به عنوان اینفلوئنسر شناخته میشوند به شما کمک میکند تا به جمعیت بزرگی از طرفداران و دنبالکنندگان آنها دسترسی پیدا کرده و برند خود را معرفی کنید. آموزش اینستاگرام مارکتینگ شامل مراحل و روشهای مختلفی است که شما میتوانید از آنها برای بهبود حضور و بازاریابی کسب و کار خود در اینستاگرام استفاده کنید. مهمترین چیزی که این روزها در حال فراموشی است، تولید یک محتوای باارزش است.
برای داشتن بازدهی بالا در تبلیغات اینستاگرام چه کاری باید انجام دهید؛ اما پیش از هر چیزی بهتر است با انواع شیوه های تبلیغات اینستاگرام آشنا شوید. جهت دریافت کلیک برای وبسایت خود و همچنین برای اینکه خود را به عنوان یک رقیب شایسته و ارزشمند در مرکز توجه خریداران قرار دهید، این نوع کمپین را توصیه می کنیم. شما همچنین به کمک این کمپین می توانید میزان دسترسی و تعامل خود را برای بازار هدف خود افزایش دهید. بهلینک یک ابزار تماماً رایگان است و به شما کمک میکند تا ترافیک کاربران شبکههای اجتماعیتان را به سمت سایت، فروشگاه و بلاگتان هدایت کنید. شاید گاهی اوقات نیاز باشد لینک سایت یا مجلهتان را برای مخاطبین خود به اشتراک بگذارید، اما متاسفانه اینستاگرام امکان درج چندین لینک در بیو اینستا را فراهم نکرده است. در آخر، این نکته را در نظر داشته باشید که حتما درباره همه جزییات، با اینفلوئنسر موردنظرتان صحبت کنید و حرف ناگفتهای باقی نگذارید.
توجه داشته باشید که ابزارها و تکنیکهای مختلفی برای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام وجود دارند که میتوانند به شما کمک کنند تا کمپینهای تبلیغاتی خود را به بهترین نحو مدیریت کنید. تبلیغات فید به تبلیغاتی گفته میشود که در تغذیه یا فید اصلی اینستاگرام نمایش داده میشوند. این تبلیغات میتوانند شامل تصاویر ثابت، ویدیو، گالری تصاویر (Carousel) یا حتی کالکشنها باشند. تبلیغات فید به طور طبیعی در میان پستهای دیگر کاربران نمایش داده میشود، بنابراین به نظر میرسد که این محتوا جزء پستهای عادی است. در دنیای تبلیغات آنلاین، دیگر روشهای سنتی مانند بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی، آنچنان که باید، کارآمد نیستند.
وقتی تصمیم به تبلیغ در اینستاگرام میگیرید، باید بدانید کجا تبلیغ خود را قرار دهیم و چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم تا بهترین بازخورد را دریافت شود. اقداماتی که در این مرحله انجام میدهیک، میتواند تعیینکنندهی موفقیت یا شکست یک تبلیغ باشد. به عنوان مثال، اگر شما مشاور کسب و کار هستید، نباید بیوی خود را با جملات بی ربط پر کنید، زیرا این توضیحات نمیتوانند مخاطب را جذب کنند.
این شبکۀ اجتماعی که تعداد کاربران ایرانی بسیار زیادی دارد، سکوی پرشی برای هر کسبوکاری است. اگر قصد هرگونه تبلیغات در اینستاگرام را داشتید، جریان 0 تا 100 این کار را برایتان انجام میدهد تا خیالتان از بابت همهچیز راحت شود. هرچقدر مخاطبان بیشتر به برندتان اعتماد کنند، از همه جهات بیشتر به نفع شما خواهد بود. آیا تصور می کنید که تنها نوجوانان و جوانانی که عکس سلفی می گیرند، کاربران این پلتفرم هستند؟ واقعیت این است که اینستاگرام به مراتب فراتر از این گروه سنی می باشد. باید بدانید که بیشترین درصد کاربران اینستاگرام بین سنین 18 تا 29 سال قرار دارند که حدود 55 درصد از کل کاربران را تشکیل می دهند؛ اما این همه داستان نیست.
یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود. تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد. تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند. بله، تبلیغات پولی در اینستاگرام میتواند به شما کمک کند تا به سرعت دیده شوید و به مخاطبان گستردهتری دسترسی پیدا کنید. با استفاده از هدفگذاری دقیق، میتوانید تبلیغات خود را به کاربرانی نشان دهید که بیشترین احتمال تبدیل شدن به مشتری را دارند.
اگر به دنبال بهبود عملکرد پیج اینستاگرام خود و افزایش بازدهی کمپینهای تبلیغاتی هستید، کوکو یک انتخاب ایدهآل برای شماست. در این نوشته به طور کامل به سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ پاسخ دادیم و به آموزش اینستاگرام مارکتینگ پرداختیم. در پاسخ به سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ باید بگوییم که اینستاگرام مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی است که در آن برای تبلیغ و ترویج کسب و کارها و برندها از اینستاگرام استفاده میشود.
انتخاب نوع تبلیغ مناسب میتواند تأثیر چشمگیری بر جذب مشتری و افزایش فروش داشته باشد. تبلیغات موثر در اینستاگرام نیازمند استراتژیهای هوشمندانه, محتوای خلاقانه و تحلیل دادههای دقیق است. شناسایی مخاطب هدف, طراحی محتوای جذاب, انتخاب کانالهای مناسب, اجرای بهینه کمپین و تحلیل عملکرد, ارکان اصلی موفقیت در این فضا هستند. نمونههای موفق در ایران, مانند کمپینهای برندهای بزرگ, نشان میدهد که استفاده از تکنیکهای داستانسرایی, همکاری با اینفلوئنسرها و طراحی بصری حرفهای میتواند تعامل و فروش را به طور چشمگیری افزایش دهد.
توصیه میشود که یک استراتژی بلندمدت انتخاب و سپس، آن را به کمپینهای کوچکتر و کوتاه مدتتر تقسیم کنید. به علاوه، برای انتخاب اینفلوئنسر باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و اینفلوئنسر را بر اساس پرسونای مخاطبان خود انتخاب کنید. عکسها و ویدئوهایی که در فید خود به اشتراک میگذارید، باید کیفیت بالایی داشته باشند. عکسهای دارای کیفیت پایین، نمایی غیر حرفهای به فید اینستاگرام شما میدهند ولی عکسها و ویديوهای باکیفیت، نشاندهندهی حرفهای بودن پیج اینستاگرام هستند. پانزده ثانیهی اول ویدئوهایی که در IGTV به اشتراک میگذارید، در فید اینستاگرام شما به اشتراک گذاشته خواهند شد. بنابراین، ویدئوی شما در IGTV باید شروعی قوی داشته باشد تا مخاطب به ادامهی تماشای آن در IGTV ترغیب شود.
اینجا