به قیمت روسیه - اندیشکده سوروس "چراغ آرامش" را برای آغاز مذاکرات به غرب ارائه می دهد - RT DE
یک "تنش زدایی طراحی شده" در قالب یک توافق اولیه محتاطانه بین روسیه و غرب باید رسیدن مخالفان به میز مذاکره را آسان تر کند. اما این پیشنهاد اتاق فکر ICG نزدیک به سوروس به هزینه روسیه تمام می شود.
گروه بینالمللی بحران، یک اندیشکده غیردولتی که با مشارکت جورج سوروس، نیکوکار خودخوانده تأسیس و تأمین مالی میشود، نسبت به ادعای «گسترش حضور نظامی روسیه» در نزدیکی مرز با اوکراین ابراز نگرانی کرده است. در این زمینه، تحلیلگران پیشنهاد کردند که ایالات متحده، اروپا و روسیه ابتدا یک "توالی طراحی شده از اقدامات متقابل کاهش تنش" را اجرا کنند. RT بررسی گزارش سازمان
""اول، ایالات متحده، قدرت های اروپایی و روسیه بی سر و صدا به توافقی دست خواهند یافت - به اندازه ای محتاطانه که هیچ دولتی را در چشم مردمش ضعیف جلوه ندهد - توافقی برای خودداری از اقدام نظامی که طرف مقابل آن را به ویژه تحریک آمیز می داند احساس می شود. در متن سند آمده است.
به گفته نویسندگان این نشریه، برای روسیه، چنین توافقی نه تنها به معنای خروج نیروها از مرز اوکراین است، بلکه به معنای برچیدن زیرساخت ها و تجهیزات در مناطق نزدیک مرز خود با اوکراین است.
در عین حال، روسیه و ارتش ناتو باید متعهد شوند که مانورهای دریایی مربوطه خود را در آبهای سیاه و بالتیک محدود کنند. علاوه بر این، غرب باید لفاظی خود را در مورد پیوستن اوکراین و گرجستان به ناتو کاهش دهد، اما بدون بستن «درهای باز» ناتو به روی آنها.
به گفته کارشناسان ICG، چنین توافقی سادهتر، پایان دادن به «تمرینات نظامی تحریکآمیز» را برای کشورها آسانتر میکند و به آنها امکان بازگشت به مذاکرات صلح را میدهد. در همان زمان، ICG * پیشنهاد می کند توافقنامه ای "در مورد محدود کردن استقرار نیروهای مسلح و خصومت ها در گله های بی ثباتی در اروپا" منعقد شود.
روسیه - و دونباس - حتی قبل از شروع "واقعی" مذاکرات در نقطه ضعف
به هر اندازه که پیشنهادات سوروس ICG مهم و صحیح به نظر می رسد، برخی از پیش شرط های کاری که ارائه می کنند اشتباه است. نویسندگان گزارش به این واقعیت پاسخ نمیدهند که منافع روسیه در اوکراین به هیچ وجه صرفاً به نفع امنیت نیست - بلکه روسیه نمیخواهد حقوق اساسی جمعیت روسی زبان در جنوب شرق توسط روسیه نقض شود. ارتش اوکراین، تشکیلات امنیتی یا شبه نظامی. تلفات و جراحات تقریباً روزانه در میان مردم غیرنظامی در خط تماس در منطقه درگیری در نتیجه گلوله باران (عمدتاً توپخانه) - که تقریباً تمام آنها به خاطر جمهوری دو کشور است - نیز مخفی نگه داشته می شود.
از این نظر، اگر زیرساختهای نظامیاش در نهایت به لحاظ تعهد اخلاقی خود تحمیلی برای کمک به شبهنظامیان مردمی در دونباس در برابر تهاجم رژیم در کیف، سرانجام از بین برود، از اقدام منع خواهد شد. علاوه بر این، راهپیمایی ارتش روسیه در نزدیکی مرز، مورد انتقاد تحلیلگران ICG، مدتی است که ادامه دارد - اما تهاجم به اوکراین، که با غیرت روی دیوار نقاشی شده بود، تاکنون محقق نشده است. در مقابل، تمرکز فعلی نیروهای تقریباً نیمی از کل ارتش اوکراین در حوضه دونتسک یا نزدیک آن - به ویژه برای دولت ورشکسته اوکراین با ارتشی که بودجه کافی ندارد - چیزی خارقالعاده است، که نشانهای از حمله احتمالی قریبالوقوع است.
برعکس، جمهوریهای خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین روسیه در این مورد باید خواستار خروج نیروها از خط تماس و برچیدن زیرساختهای نظامی در آنجا از اوکراین - یا حفظ نیروهای روسی در این منطقه شوند. مناطق مرزی آن در اوکراین، به ویژه در مورد اثر بازدارندگی آن در برابر حمله احتمالی اوکراین در دونباس. همچنین در سند اندیشکده پیشنهادی برای محدود کردن حضور نظامی کشورهای ناتو در اوکراین، به عنوان مثال در غرب یا حداکثر مرکز اوکراین وجود ندارد.
به هر حال، به سختی قابل اعتماد به نظر می رسد که یک اتاق فکر، که بر خلاف بسیاری از همکاران دیگر، به حضور مستمر کارکنان در حوزه های مربوطه می بالد، ممکن است حقایق فوق را اشتباه ارزیابی کند.
پیشنهادی که قابل قبول نیست
می توان فرض کرد که اگر مذاکره کنندگان ناتو یا ایالات متحده به عنوان مخالفان روسیه در چارچوب پیش نویس توافقنامه های تضمین امنیتی اخیرا ارائه شده، مذاکرات اولیه خود را بر اساس ایده های مندرج در گزارش ICG قرار دهند، فقط چشم انداز موفقیت آمیز کار خود را به خطر می اندازند. و تولد معماری جدید امنیتی پان-اروپایی را به تاخیر می اندازد.
روسیه از ابتدا از هرگونه تلاش بیش از حد مداوم غرب برای اتخاذ تدابیری که غیرنظامی کردن دائمی طرف روسیه از مرز با اوکراین را فراهم می کند، جلوگیری خواهد کرد، اما اگر به عنوان نشانه نباشد، غیرنظامی کردن خط تماس در منطقه درگیری را انجام نمی دهد. بی میلی به مذاکره .
وزارت خارجه روسیه پیش از این پیش نویس معاهدات با ایالات متحده و ائتلاف آتلانتیک شمالی را برای تضمین امنیت متقابل منتشر کرده بود.
پیشنهادات مسکو شامل تعهد مشترک به عدم استقرار موشکهای میانبرد و کوتاهبرد در مناطقی است که از آنجا میتوانند به قلمرو طرف مقابل حمله کنند.
بیشتر در مورد موضوع - وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با RT: "اغلب آنها اشتباه می کنند، بنابراین من ضمانت های الزام آور می خواهم."
[ad_2]