چرا اتحادیه اروپا هرگز نمی تواند با ابتکار یک کمربند، یک جاده چین رقابت کند - RT DE

[ad_1] 7 دسامبر 2021، 6:25 ب.ظ.

توسط KETABKHOOOON در 16 آذر 1400
[ad_1]

تلاش اتحادیه اروپا برای رقابت با ابتکار یک کمربند، یک جاده (BRI) چین با کلان پروژه دروازه جهانی محکوم به شکست است، زیرا بروکسل قادر به دستیابی به وحدت بین اعضای خود نیست.

تفسیر تام فاودی

چهارشنبه گذشته، کمیسیون اروپا از یک صندوق 300 میلیارد یورویی به نام پرتال جهانی رونمایی کرد. این در رقابت با ابتکار یک کمربند، یک جاده (BRI) چین است که به نام جاده ابریشم جدید نیز شناخته می شود. این پروژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی را پیش بینی می کند که برای سرمایه گذاری در یک "جایگزین" برای نیازهای زیرساختی در کشورهای در حال توسعه گرد هم آیند.

یکی خوب شما را بمباران می کند، آدم بد دارد یک راه آهن می سازد

این طرح در زمانی ارائه می شود که کشورهای غربی انواع پروژه های جدید را برای مقابله با تعهد عظیم چین برای تامین مالی پروژه های زیرساختی خارجی پیشنهاد می کنند. این شامل یک ابتکار ایالات متحده به نام "بهتر برگرد" و پروژه بسیار کوچکتر در بریتانیا، به رهبری لیز تراس، زمانی که او وزیر امور خارجه تجارت بین المللی و رئیس اتاق بازرگانی در کابینه بوریس جانسون بود، می شود. به نظر می‌رسد دستور کار کنونی غرب شامل مجموعه‌ای از پروژه‌های چندوجهی اما کاملاً فردی است که هدف همه آنها مقابله با پکن است. علاوه بر این، کشورهای غربی با این پروژه ها این تصور را ایجاد می کنند که برای کشورهای در حال توسعه اهمیت چندانی ندارند. همانطور که در گزارشی از بی بی سی آمده است، پروژه اتحادیه اروپا صرفا یک مبارزه برای نفوذ است، حتی اگر چین به طور مستقیم به عنوان یک مخالف ذکر نشود. اما به خود زحمت ندهید آن را پنهان کنید.

حتی اگر آخرین کلمه هنوز گفته نشده باشد - آیا گلوبال گیت وی واقعا می تواند یک "جایگزین" باشد؟ آیا این چشم انداز بزرگ با موفقیت محقق خواهد شد؟ پاسخ ساده است: نه. اتحادیه اروپا به طور کلی بدترین موقعیت و نامناسب ترین شرکت کننده در این «اختلاف زیرساختی» بزرگ است. به دلایل مختلف، این پروژه هرگز به وعده های خود عمل نخواهد کرد، چه رسد به رقابت با شعار یکپارچه و بسیار سازمان یافته ابتکار یک کمربند، یک جاده.

چرا؟ دلایل کمتر ساختاری هستند تا سیاسی. آنها بر «چگونه» تأثیر می گذارند، نه «اگر» یا «چرا». اگر ما هوشیارانه نگاه کنیم، می توان پرسید: چرا کشورها باید از سرمایه گذاری بیشتر در پروژه های زیرساختی در اروپا خودداری کنند؟ فرقی نمی‌کند در کجا با چین مقایسه می‌شوید، این یک فرصت طلایی خواهد بود. آلمان بیشتر به دلیل مهارت های مهندسی خود شناخته شده است و فرانسه از نظر زیرساخت بسیار موفق است. بیهوده نیست که چین درگیر انرژی هسته ای فرانسه است. اروپا کیفیت، تجربه و موفقیت دارد.

اما این مانند تلاش برای سازماندهی یک سیستم زیرساخت جهانی رویایی برای کشورهای در حال توسعه به تنهایی نیست. با توجه به ساختار سازمانی سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا و نقشه راه برنامه ریزی شده برای اجرای این پروژه ها، مشکلات تضمین شده است.

چین یک دولت تک حزبی کمونیستی سازمان یافته سلسله مراتبی است که کلان BRI خود را از طریق یک سیستم کارکنان مانند بانک های دولتی و شرکت های مهندسی و ساختمانی که دست در دست وزارت خارجه چین کار می کنند، هماهنگ می کند. اگر چین از بالا دستور دهد که کاری انجام شده است، انجام خواهد شد و اجرای آن بر همه موانع بوروکراتیک غلبه خواهد کرد. به عنوان مثال: ساخت یک بیمارستان فعال در مدت ده روز در ووهان چین، مدت کوتاهی پس از شیوع بیماری همه گیر.

جنگ تجاری؟  - چین لیتوانی را از سیستم گمرکی خود حذف کرد

در مقابل، اتحادیه اروپا مجموعه‌ای بوروکراتیک متشکل از 26 دولت مختلف است که در یک سازمان فراملی وجود دارد که فقط حاکمیت جمعی محدودی دارد و می‌کوشد با ایجاد وحدت و اجماع بین اعضا، فعالیت کند. نهادهایی مانند کمیسیون اروپا سعی در تصویب قوانین و کنترل اجرای آنها دارند، اما در نهایت آنها فقط به عنوان داور عمل می کنند و قدرت کمی برای فشار دادن یا حتی مجبور کردن کشورهای عضو خود برای اقدام دارند.

اتحادیه اروپا یک "دولت" نیست و نمی تواند به عنوان یک نهاد منسجم در سطح جهانی بدون تعیین سطح بسیار پایین عمل کند. این امر هماهنگی پروژه های مالی فراملی بزرگ با بخش خصوصی مستقل را مانند چین دشوار می کند. یکی بر حسن نیت و تمایل احتمالی شرکت ها و بانک ها برای همکاری تکیه می کند، که ممکن است به برخی چیزها علاقه مند باشند، اما در نهایت بسیاری از کشورهایی را که چین در آنها به صورت وارونه غوطه ور شده است، نامطلوب، پرخطر یا از نظر مالی بی سود می دانند. اتحادیه اروپا نه می‌تواند شرکت‌ها را مجبور به سرمایه‌گذاری کند و نه می‌تواند در هر زمانی برقصد و بر استانداردهای خود پافشاری کند. این نه تنها به این معنی است که احتمال پروژه ها کمتر است، بلکه اجرای آنها به میزان قابل توجهی زمان می برد.

ثانیاً این تصور اشتباه است که اتحادیه اروپا اتحادیه ای از افراد ثروتمند برابر است، زیرا اینطور نیست. اتحادیه اروپا از مشکلات اقتصادی بی شماری رنج می برد، رشد اقتصادی آن راکد است و شکاف بزرگ شمال-جنوب و غرب-شرق را نشان می دهد. حتی نمی تواند نیازهای زیرساختی خود را برآورده کند، چه رسد به نیازهای سایر کشورها. هفته گذشته، من به یونان سفر کردم، کشوری که تولید ناخالص داخلی آن از سال 2007 به دلیل مدیریت مالی ضعیف اروپا 50 درصد کاهش یافته است. در آنجا واقعیت تلخ ایستگاه مرکزی آتن را کشف کردم، که حتی یک صفحه نمایش اطلاعات کارآمد ندارد، فقط وسایل نورد قدیمی آغشته به گرافیتی است. چگونه برخی از کشورهای اتحادیه اروپا می توانند موافقت کنند که 300 میلیارد یورو را به یک مسابقه جاه طلبانه و با انگیزه ژئوپلیتیکی برای زیرساخت های خارج از کشور طی یک دوره هفت ساله وارد کنند، در صورتی که چنین کسری های آشکار باقی بماند؟ آیا این عادلانه است؟

این تقسیمات داخلی واقعی است. ما درجه مبارزه را در بسیاری از مسائل محوری می بینیم. تقریباً همزمان با شیوع تاج، بریتانیا، یکی از مهمترین کشورهای عضو، به معنای واقعی کلمه از صندوق بازسازی اتحادیه اروپا خارج شده است و با نسخه جدید Omikron، موج جدیدی از انسداد و آسیب های اقتصادی متعاقب آن اتحادیه اروپا اجتناب ناپذیر است. .

دو کشور آفریقایی در حال پیوستن به جاده ابریشم جدید چین هستند

علاوه بر این، برخی از کشورها، مانند لهستان و مجارستان، در حال عقب نشینی هستند و احتمالاً سعی می کنند کل ماجرا را به عنوان بخشی از مبارزه خود برای حاکمیت در اتحادیه اروپا معکوس، به تعویق انداخته و مسدود کنند. آیا چیز زیادی نمی گوید که بوداپست چین را برای ساخت راه آهن سریع السیر خود استخدام کرده است؟ بروکسل در این همه کجاست؟ از بسیاری جهات، برای اتحادیه اروپا سخت است که به هم بپیوندد، چه رسد به هماهنگی. او می خواهد با BRI رقابت کند، اما حتی نمی تواند BRI را در خارج از قلمرو خود نگه دارد.

آخرین اما نه کم اهمیت، 300 میلیارد یورو ممکن است زیاد به نظر برسد، اما در واقعیت تنها بخش کوچکی از سرمایه گذاری BRI است. همانطور که در گزارشی در جلسه توجیهی جاده ابریشم آمده است: در سه ماهه اول سال 2020، حجم سرمایه گذاری همه پروژه ها برای اولین بار از 4 تریلیون دلار گذشت. این شامل 1590 پروژه BRI با حجم سرمایه گذاری 1.9 تریلیون دلار است، در حالی که 1574 پروژه دیگر با حجم سرمایه گذاری 2.1 تریلیون دلار به عنوان "پروژه های با مشارکت چین" طبقه بندی شدند. تا سال 2019، پروژه هایی به ارزش حداقل 519 میلیارد دلار تکمیل شده است. همه اینها نشان می دهد که اتحادیه اروپا خیلی کم برای ارائه دارد و خیلی دیر آمده است.

اتحادیه اروپا عجله دارد تا یک قلعه هوایی بسازد که بر روی کاغذ مزایای ملموسی به همراه داشته باشد، اما در نهایت به شدت غیرواقعی است. یک انجمن سست از دولت ها با انواع مشکلات خاص خود، سعی خواهد کرد با یک غول اقتصادی کمونیستی که مانند یک گیربکس روغن کاری شده کار می کند، رقابت کند. دروازه جهانی چیزی بیشتر از یک دستکاری روابط عمومی است که می تواند از همان ابتدا محکوم به فنا باشد، زیرا اروپا در ساختن چیزها بسیار بد است - و احتمالاً ادامه خواهد داد.

بیشتر در مورد موضوع - اتحادیه اروپا می خواهد با طرح جاده ابریشم چین رقابت کند

RT DE به دنبال طیف وسیعی از نظرات است. مشارکت مهمانان و نظرات نباید منعکس کننده دیدگاه تیم تحریریه باشد.

تام فودی نویسنده و تحلیلگر بریتانیایی در زمینه روابط سیاسی و بین المللی با تمرکز بر آسیای شرقی است. زیر توییت کرد @Tom_Fowdy


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب