"کریسمس" ذخیره شد! - اپرای خارق العاده ریمسکی-کورساکوف اولین نمایش خود را در فرانکفورت آم ماین جشن می گیرد - RT DE
رویدادهای طوفانی و خارق العاده، همراه با موسیقی نیکلای ریمسکی-کورساکوف، یکشنبه در انتظار طرفداران اپرای فرانکفورت است. این قابل درک است، با توجه به فلسفه مدرن شگفت انگیز آثار او. از این گذشته ، نمایش برتر تقریباً یک معجزه است.
فون ولادیسلاو سانکین
روز به روز تعداد بیشتری از تئاترهای اروپایی از رپرتوار اپرای متنوع آهنگساز روسی نیکلای ریمسکی-کورساکوف لذت می برند. آهنگساز در موسیقی روسی نقش اساسی دارد. او نه تنها شاهکارهایی مانند شعر سمفونیک دریایی Scheherazade، معروف 15 دقیقه ای Capriccio Espagnol و عید پاک روسی خلق کرد. به عنوان یک معلم عالی موسیقی، او همچنین نسل بعدی آهنگسازان روسی، از جمله بزرگان برجسته ای مانند گلازونوف، استراوینسکی، پروکوفیف و میاسکوفسکی را تشکیل داد.
برای موسیقی اپرای روسی، ریمسکی-کورساکوف به اندازه واگنر برای اپرای آلمانی یا وردی برای اپرای ایتالیایی اهمیت دارد. به دلیل علاقهاش به نقوش ملی و فولکلور، او را اغلب در روسیه «داستانسرای ما» مینامند. لنگر انداختن در ملی مانعی برای پذیرش ریمسکی-کورساکوف در اروپا نیست. برعکس. چه «تزار سالتان» در بروکسل، «سادکو» در آنتورپ، «دوشیزه برفی» در پاریس، «خروس طلایی» در دویسبورگ یا «عروس تزار» در برلین - نسخههای جدید و مدرن اپراهای کورساکوف را تقریباً هر سال میتوانید مشاهده کنید. صحنه های بزرگ
این واقعیت که محصول جدیدی از "شب کریسمس" او روز یکشنبه در خانه اپرای فرانکفورت به نمایش درآمد، جای تعجب ندارد. با این حال، این یک احساس جزئی است. زیرا این اپرا تحت الشعاع آثار دیگر او قرار گرفته است - حتی در سرزمین مادری او بسیار به ندرت اجرا می شود و زمانی که اجرا می شود معمولاً در نسخه کودکانه کوتاه شده است.
به گفته کارگردان هنری Bernd Loebe، تصمیم به نفع اپرا، که امسال برای عاشقان موسیقی و تئاتر برای کریسمس ارائه می کند، دشوار نبود. با این حال، سباستین وایگل، کارگردان موسیقی و کریستوف لوی کارگردان، با «محیط روسی» (لوب) بسیار آشنا هستند. خود قطعه همه چیز را دارد. بوفونادها، صحنههای زیبا، بازی شیطانی، عشق جوان و در نهایت سورئال و کیهانی-اسطورهای - همه با گروههای کر فوقالعاده، میانآهنگهای زیبا و اجراهای رقص.
و البته - "کریسمس". وایگل در اولین نمایش عمومی گفت: وقتی گروه کر آهنگ را برای کریسمس شروع می کند، "در این لحظه آرامش می دهد". توصیه می کند: دستمال را فراموش نکنید! حتی اورتور هم مخاطب را در بر می گیرد، جادوی صدا حیرت انگیز است.
این اپرا همچنین ریشه های این جشنواره مسیحی را به یاد می آورد. درست است که ارتدوکس محبوب روستا در روسیه کوچک در قرن 18 (در منطقه پولتاوا، که اکنون بخشی از اوکراین است) نقش دارد. سرانجام آهنگر جوان واکولا که ناامیدانه عاشق اوکسانای زیبا شده بود، با شمایل نگاری خود خشم شیطان را برانگیخت. در این کار او شیطان بد کار می کند که در آریا اول از آن شکایت می کند. اما آنچه در اپرای ریمسکی-کورساکوف در واقع کریسمس است به عناصر پیش از مسیحیت، مانند جشن انقلاب زمستانی، نه تولد مسیح، مربوط می شود.
ماکسیمیلیان اندرل، نمایشنامه نویس در گفت و گو با این اثر گفت: انفجار در فضا در این اثر بسیار محسوس است. RT DE و طراحی صحنه اپرا را توصیف می کند که عنصر اصلی آن دیوارهایی با تصاویر آسمان پرستاره است که توسط لامپ های داخلی و جلوه های نوری پیچیده روشن می شود. به گفته وی، کشف مجدد این اپرا و دیگر آثار نادر اپرا توسط آهنگساز روسی تصادفی نیست و با روح امروزی آن زمان ارتباط دارد.
«میتوانم تصور کنم که علاقه به آثار او افزایش مییابد، همچنین به این دلیل که فلسفه پانتئیستی ریمسکی-کورساکوف به طرز شگفتآوری مدرن است. این پانتئوس که در فولکلور روسی نیز بارها و بارها ظاهر می شود، می گوید که طبیعت از آن الهام می گیرد.
احترام و تحسین او برای طبیعت در راستای سیاست زیست محیطی و رویکردهای مدرن است که طبیعت را به عنوان بخشی مساوی می بیند. علاوه بر این، کورساکوف مردم را به عنوان یک فرد نمی بیند، بلکه به عنوان بخشی از یک زمینه بزرگتر - به عنوان تغییر فصل در "شب کریسمس".
بسیاری از اتفاقات عجیب و غریب در این اپرا رخ می دهد، مانند سواری هوایی واکولای جوان شیطان در پایتخت برای تحقق هوی و هوس معشوق. با وجود تمام مشکلات، همه چیز در نهایت به خوشی به پایان می رسد و در صحنه آخر همه درگیر به مردی که باید بعداً این داستان خارق العاده را تعریف کند - نویسنده نیکلای گوگول، که آهنگساز بر روی ادبیات او لیبرتو را نوشته است، ادای احترام می کنند. روشی که اپرا در مقابل تماشاگران قرار گرفت پر از موانع بود.
در این زمان دشوار، زمانی که کلمه "کریسمس" قبلاً توسط کمیسیون اروپا به عنوان ناخواسته طبقه بندی شده است، شرایط اخیراً حل شده مربوط به بیماری همه گیر، که اولین نمایش در 5 دسامبر را تهدید می کرد، کنار گذاشته می شود. نمایش فروخته شده از روز چهارشنبه در آستانه است. مکالمات تلفنی با مشترکان، یک کمپین فلش سازمانی و توزیع مجدد صندلیها، اجرا را در نهایت ممکن میسازد: با مقررات 2G-Plus، الزام به داشتن ماسک و چیدمان صندلیها روی صفحه شطرنج، اولین نمایش اپرای روسیه در فرانکفورت طبق برنامه است. . .
کریستف لوی، سباستین ویگل و سایر همکاران، و همچنین همه کسانی که از آهنگساز روسی قدردانی میکنند و آن را دوست دارند، خیالشان راحت است و مطمئن هستند که موسیقی ناآشنا بلافاصله روی بسیاری از شنوندگان جادو میکند. در مجموع هشت اجرا برای دسامبر و ژانویه برنامه ریزی شده است.
بیشتر در مورد موضوع - در روند تنوع: دستورالعمل اتحادیه اروپا می خواست کلمه "کریسمس" را حذف کند.
RT DE به دنبال طیف وسیعی از نظرات است. مشارکت مهمانان و نظرات نباید منعکس کننده دیدگاه تیم تحریریه باشد.
[ad_2]