توسط برند مولر
اقتصاد آلمان به دنبال کارگران ماهر است. صدها هزار نفر از آنها ممکن است تا سال 2030 در این کشور ناپدید شوند. سپس ممکن است کمبود متخصصان فناوری اطلاعات، معلمان، پزشکان و پرستاران، مهندسان و صنعتگران و رانندگان کامیون وجود داشته باشد.
راینر دولگر، رئیس فدراسیون انجمنهای کارفرمایان آلمان (BDA) میگوید: «اولین گروههای بیبی بوم اکنون در حال بازنشستگی هستند. در سال 2025، "تحول جمعیتی" به طور کامل انجام خواهد شد. سپس زمانی فرا می رسد که افراد بیشتری نسبت به ورود به بازار کار بازنشسته می شوند.
روز جمعه اعلام شد تا سال 2030 تعداد زیادی بازنشسته خواهند شد که حدود سه میلیون کارمند تمام وقت از دست خواهند رفت. هندلزبلات. با این حال، نظرسنجی ها همچنین کمبود شدیدتر کارگران ماهر را نشان می دهد. مؤسسه دویچن ویرتشافت (IW) تخمین می زند که کمبود در سال 2035 حدود پنج میلیون نفر خواهد بود. آژانس کار فدرال (BA) حتی تخمین زده است که تا اواسط دهه آینده به هفت میلیون نفر برسد.
در بسیاری از زمینه ها، مشکلات از قبل آشکار شده اند - و ممکن است در آینده بدتر شوند. به عنوان مثال در صنایع دستی. و امروزه گاهی باید ماهها منتظر بمانید تا صنعتگران پس از پذیرش سفارش، سر کار بروند. انجمن مرکزی صنایع دستی آلمان از مفقود شدن حداقل 250000 صنعتگر شکایت دارد.
وضعیت در مورد رانندگان کامیون نیز مشابه است. حدود 937000 "راننده واجد شرایط" در جمهوری فدرال آلمان وجود دارد، همانطور که رانندگان کامیون به طور رسمی نامیده می شوند، و یک سوم آنها در سال 2020 حداقل 55 سال سن داشتند. بر اساس برآوردهای انجمن حمل و نقل فدرال، تدارکات و دفع ( BGL)، تا 80000 راننده در حال حاضر ناشناخته هستند. اما این صنعت همچنین فاقد استعدادهای جوان است. درک انگلبرشت، مدیر عامل BGL هشدار داد: «در آلمان، حدود 30000 راننده حرفه ای سالانه بازنشسته می شوند، اما تنها 15000 راننده جدید آموزش می بینند. Deutschlandfunk.
بر اساس DBB Beamtenbund و Tarifunion، کمبود تقریباً 330000 کارمند دولتی وجود دارد. سالهاست که نیاز به کارکنان سالانه حدود ده درصد افزایش یافته است - و تحولات جمعیتی این مشکل را تشدید کرده است. حدود 1.27 میلیون کارمند فدرال، ایالتی و محلی تا سال 2030 بازنشسته خواهند شد. مطالعه شرکت مشاوره مدیریت مک کینزی هشدار می دهد که ممکن است حدود 730000 کارمند با کمبود مواجه شود و این می تواند توانایی بخش دولتی برای اقدام را به خطر بیندازد.
با این حال، کمبود کارگران ماهر را نمی توان تنها با تغییرات جمعیتی توضیح داد. برخی از مشاغل به دلیل دستمزد پایین و شرایط بد کاری جذاب نیستند.
به عنوان مثال، دیرک انگلبرشت دلیل اصلی کمبود رانندگان کامیون های کم دستمزد را شناسایی کرد. دلایل دیگر تصویر این حرفه و وضعیت عمومی جاده در جمهوری فدرال است. نکته منفی دیگر این است که کار و خانواده به سختی با هم آشتی می کنند.
هیچ راه آسانی برای بهبود این شرایط کاری وجود ندارد - رقابت در بازار اروپا آن را آسان نمی کند. به منظور کاهش هزینه های حمل و نقل، شرکت های حمل و نقل از کشورهای اروپای شرقی در سال های اخیر به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار گرفته اند و حداقل دستمزد از دو یورو در ساعت شروع می شود. انگلبرشت گفت که یک شرکت متوسط در آلمان نمی تواند این را جبران کند. نتیجه دامپینگ اجتماعی است.
در صنایع دستی نیز مشابه است. رئیس مشاغل ماهر، هانس پیتر والسیفر، اخیراً شکایت کرده است که تعداد کمی از جوانان علاقه مند به آموزش در یک حرفه ماهر هستند. سالانه حدود 18000 کارآموز خالی می ماند. یک "ابتکار کارگران ماهر" باید به تغییر و ارزیابی لازم در آموزش حرفه ای منجر شود. و این باید خیلی سریع اتفاق بیفتد.
برند فیتزنبرگر، رئیس موسسه تحقیقات اشتغال نورنبرگ (IAB)، وضعیت بازار آموزش در ماه نوامبر را "ناامیدکننده" توصیف کرد. 40 درصد از موقعیت های آموزشی ارائه شده توسط شرکت ها هنوز در سپتامبر 2021 در دسترس بود. وضعیت به ویژه در ساخت و ساز و در شرکت های کوچکتر بد بود.
برای تغییر این امر در آینده، نگرش شرکت ها نسبت به فراگیران نیز باید تغییر کند. زیرا مانند گذشته حداقل استانداردهای آموزش حرفه ای اغلب حتی رعایت نمی شود. "گزارش آموزشی" فدراسیون اتحادیه های کارگری آلمان (DGB) این را بارها و بارها در سال های اخیر - به ویژه برای شرکت های کوچکتر - نشان می دهد.
در گزارش 2021 آمده است: از هر چهار کارورز، یک نفر قبلاً کمک هزینه تحصیلی ناچیزی داشته است، اگرچه هیچ مبنای قانونی برای این کار وجود ندارد. این امر به ویژه در مشاغل کوچک با حداکثر ده کارمند رایج بود. در اینجا این درصد 37.9 درصد است. نزدیک به یک پنجم از پاسخ دهندگان به این گزارش همچنین گفتند که تعطیلات آنها حداقل یک بار از زمان شروع همه گیری قطع شده است. حتی این مجاز نیست برای اکثر افراد مبتلا (61.6 درصد)، این یک تعطیلات پنج روزه است.
در سال های گذشته، گزارش آموزشی مکرراً بیان می کرد که فراگیران باید کارهایی را انجام دهند که بخشی از آموزش آنها نیست: تمیز کردن توالت، شستن لیوان یا انجام تعمیراتی که روزها در شرکت طول می کشد. گاهی گلایه می کردند که در سال دوم یا سوم هنوز چیزی یاد نگرفته اند.
وولسایفر توضیح نداد که چگونه جوانان میتوانند در مورد این حرفه علاقهمند باشند، اگر آنها اغلب فقط به عنوان نیروی کار ارزان در آموزش استفاده میشوند. از سوی دیگر، زمانی که آخرین گزارش ارائه شد، جاشا واگنر، افسر جوانان DGB از "کارفرمایان" خواست تا آموزش های با کیفیت و رعایت قوانین قابل اجرا را ارائه دهند.
اما شرایط کاری بهتر و دستمزدهای بالاتر به وضوح فقط یک ناراحتی برای افراد تجاری است، نه سرمایه گذاری در آینده، زیرا آنها عمدتاً بر جذب "متخصصان حرفه ای واجد شرایط" در خارج از کشور متمرکز هستند. والسیفر گفت که تاکنون تمرکز بیش از حد بر دانشگاه بوده است. اکنون باید برای یافتن افراد واجد شرایط حرفه ای بیشتر تلاش کنیم. در یک دوره زمانی کوتاه، باید بتوان "سالانه ده ها هزار نفر از افراد واجد شرایط حرفه ای را به آلمان آورد".
بنابراین نمایندگان کسب و کار از دولت فدرال انتظار دارند که روش های مهاجرت را ساده و تسریع کند و موانع بوروکراتیک را برطرف کند. رئیس BDA، دالگر گفت: "ما به قانونی کارآمد نیاز داریم که اجازه مهاجرت واجد شرایط را بدهد و همچنین دارای دستگاهی باشد" که ذینفعان بتوانند از آن برای تماس با هر سفارت آلمان استفاده کنند.
دانیل ترزنباخ، یکی از اعضای هیئت مدیره آژانس اشتغال فدرال، پیشنهاد دیگری را علیه کمبود کارگران ماهر در ماه نوامبر ارائه کرد: مردم فقط باید دیرتر بازنشسته شوند و بیشتر کار کنند. این در حال حاضر در برلین سیاسی مورد بحث قرار گرفته است. اما مردم همچنان از مطالبات عمومی خودداری می کنند.
بیشتر در مورد موضوع -کمبود ده ها هزار کارگر ماهر وجود دارد
[ad_2]
مقالات مشابه
- David Guetta اختصاص EDM آهنگ جورج فلوید نام در 'ایران در خانه' کنسرت
- میشل و باراک اوباما, اذیت کردن هر یک از دیگر در شیکاگو کتابخانه های عمومی تصویری
- اریانا پالترو, ستاره های بیشتری تصویری-چت با دیگر وبلاگ در قرنطینه
- سیاتل حرکت خواهد کرد برای از بین بردن 'Chaz اشغال, اعتراض, منطقه, شهردار می گوید
- PIA محروم از پرواز به بیرمنگام هیترو لندن و منچستر فرودگاه
- نیوزیلند آسانسور تمام محدودیت ها به عنوان آخرین coronavirus مورد پاک
- مزایای استفاده از دکتر آنلاین کرونا چیست؟
- Wilfred might form in the Gulf of Mexico on Friday. It’s the last name on the list.
- رادیو میزبان: به من گفته شد نه به 'صحبت' 'روش' و یا 'نگاه' الن
- 5 از بهترین شکم کنترل کردن لباس های شنا برای هر نگرانی در آمازون نخست